Khamis, 11 Ogos 2011

Bazar Ramadhan Putrajaya bersama Geng bujang FOE

Pejam celik punya la tak sedar hampir 10 tahun aku meninggalkan zaman bujang. Anak-anak pun dah sekolah.... binik pun dah kembang... Tapi memang itulah lumrah kehidupan yang akan dilalui oleh orang lain juga melainkan jika orang tu tak de jodoh jadi kena pasrahlah pada takdir. Nak di ringkaskan cerita aku cuba menyelami geng-geng orang bujang di tempat kerja ni...dah tak ramai pun yang bujang tinggal 3 orang je iaitu pekli, fizzy dan hamdi utk kategori lelaki dan zura utk kategori pompuan. Oleh kerana aku ni lelaki jadi aku hanya banyak tahu cerita bujang lelaki je la...kot banyak tahu cerita bujang pompuan lain la pulak kisahnya nanti....


Oleh kerana sekarang ni bulan puasa jadi aku hanya mulakan dengan cara mereka hendak berbuka puasa yang lebih kurang macam aku dulu jugak laaa. Setelah habis waktu kerja, aku, isteriku dan anak-anak aku mengikut mereka geng trio bujang ni pergi ke bazar ramadhan Putrajaya. Aku yang tidak pernah pergi ke sana untuk tahun ini pun pergi bersama. setelah aku borong semua anak-anak aku masuk kereta yang baru pulang dari sekolah. Beberapa minit pun sampai ke sana dan bila aku masih terkial-kial nak kuarkan anak2 dari keter aku dapati mereka dah bergerak ke pasar ramadhan dulu walaupun parking keter di tempat yang sama. Cargas sungguh mereka ini. Itu je yang boleh cerita  pasal geng bujang ni. Kalau citer lebih2x nanti kira ngumpat la pulak.... Semua gelagat dan aksi mereka dan juga keluarga aku rakamkan bersama.....

Trio geng bujang yang cargas menuju ke Bazar Ramadhan Putrajaya

 Gerai roti John yang pasti ada di setiap bazar ramadhan

 Pekli dengan Pizzy yang berada di hadapan aku ni tengah meronda-ronda menjamu bau merangkap menjamu mata la sekali agaknya....

 Binik aku yang mendapat makanan kegemaranya nasi kukus ayam rempah. Sedap jugak makanannyaa..
Harga sebungkus standard laa...baru rm5 hinggit....Tapi sampai rumah nasi kukus pun dah macam jadi nasik kepal sebab dari beli nak tunggu sampai buka puasa dah sejuk keras dah nasik tu....

 Pemandangan Bazar Ramadhan Putrajaya

 Anak-anak aku yang jalan-jalan cari lauk pun tak pasal-pasal dapat belon dari gerai pelancongan malaysia.

Masing-masing dah senget badan dengan bungkusan makanan laa ni...... beli juadah tahap macam nak buat open house gamaknyaa....

 Gerai sayur dan ikan banyak terdapat di sebelah bazar ramadhan... senang la nak beli bahan mentah untuk sahur...Gerai baju raya pun ada juga di sebelah Bazar Ramadhan....Macam-macam adaaa!!...

 Aku yang leka membeli lauk dan bahan mentah pun kena snap gambar oleh mereka.

 Aku yang pulang membawa juadah berbuka berbanding hamdi yang bujang di hadapan....Aku beli untuk 5 kepala dan yang depan tu beli untuk satu kepala. Itulah bezanya belanja orang bujang dengan orang dah kahwin.......

Pizzy lagi banyak beli......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan