Isnin, 3 Oktober 2011

Jalan2 Cari Makan....

Salam semua...,
Semalam kan 2/10... lepas tengok rumah DSQ, kami pun merayaplah ke sekitar BB Salak Tinggi..... Ingat nak repeat makan nasi kukus ayam dara..tapinya pukul 3 petang masih belum bukak lagi kedainya...maka kenalah pi ke gerai sebelahnya, dapatlah makan mee celup dan sup perut campur.... huh sedap sampai lupa nak amik gambar... Ok lah harganya berpatutan. Kanak2 yang 3 orang tu macam x bersemangat nak makan sebabnya mama sebelum keluar rumah dah buat nasi goreng, tu yang diaorag x berapa nak lapar... makan acuh x acuh jer...., mama bukan apa, kesian kanak2 yang 3 orang tu kalau lapar.... mama kan sayang dengan anak2 mama....
Mama pun tanya kat diaorang, camner nih nak gi mana lepasnih?.....
-sorang dah tidur, Adamlah tu. yerlah dari pagi dah ligat main, macam dibuatnya, sampai kul 3 petang dah x tahan mengantuk....
-Iqa-" ikut jer mana-mana tapi lagi bagus kalau balik sebab nak tengokTV, biasalah cerita katoon di TV9.
-Syafiq pulak, "nak balik...... nak main game..." x habis2 main game.
-Abah biasalah "nak jalan-jalan"
-Mama- kenalah sesuaikan kehendah anak dan suami...... so, jom kita makan Ice cream. Ke Ice Room Bandar Baru Nilai lah kami tuju . Acara tangkap2 gambar tu biasalah... moh kita tengok:



adam makan kek tiramisu.


Abang dan kakanya makan Tripical Mixed Fruit Snow Ice

Mama kacau2 jelah.


Tengoklah budak-budak yang dapat makan Ice-cream .. mood happy jer..

Lepas tu kami keNilai 3, Kat Nilai 3, macam2 ada dari barangan untuk persiapan perkahwinan, dekorasi rumah, pakaian, acsesori kereta, gedung karpet dan segala2nyalah.
abah nak pasang baizer sbb kat sana murah sikit, almaklumlah dah terlanjur sampai kat Bandar Baru Nilai merayaplah pulak kat Nilai 3.

Gambarni pinjam dari MR http://amdtaufik.com/malaysia/2008/08/nilai-3/
Abah dapat baizer baru sbb yang lama dah terkopak.

 Syafiqah pulak dapat carpet katoon, nak letak tepi katil.  Seronok dia sebab boleh main teng-teng.
Itulah acara semalam... ada rezeki kita jalan lagi...

nukilan: mama sue.

6 ulasan:

  1. Bestnya dapat gi ice room ..last umi pergi bulan 4 . Kat sarawak tak der ice room .. best mamam ais cream :)

    BalasPadam
  2. anak2 kita mcm sebaya lah bang..
    sy yg sulong darjah 5 , no 2..darjah 3...yg bongsu nk masuk 6 thn dah

    BalasPadam
  3. anak saya ada 3 orang yg sulung darjah 2,1 & 2 thn lebih.

    BalasPadam
  4. Umi, saja sekali sekala bawak anak2 jalan2.

    BalasPadam
  5. kalau anak2 sy nmpk..sure menjerit suruh singgah
    kat SP takde ice room la..ice box je byk

    BalasPadam
  6. Mama sue ..umi tak der anak .. anak kucing and rabit jer ade huhu ..nanti naik flight diorang kene inhek dulu huhuhuhu ..

    Bestnya dapat gi jalan2 yeayyyyy

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini