Rabu, 22 Februari 2012

Cara-cara nak bersihkan handphone kalau dah buruk...

Ni la aku nak berkongsi cerita mengenai kepandaian isteri aku yang membasuh handphone...Hanphone lama dah tamat riwayat dahhh.... nasib baik ada handphone spare........ Kisahnya bermula bila isteri aku masukkan baju dan suar dalam mesin basuh... masa dia ambil terdetik juga dalam hati jangan dia tak  tengok dulu isi dal poket suar udah la.... lama2x tak sedap hati rupanya betul.... handphone dalam poket suar dia basuh sekali.......

Maka alkisahnya tamat la riwayat handphone aku ni..... ini bukanlan pertama kali isteriku membasuh hendphone... rasa2nya dah masuk 3 kali. Sungguh pembersih isteriku ini. Sekali ambik dari dalam mesin basuh lampu screen dah terkedip-kedip dan samalah juga dengan mata aku yang terkedip-kedip tengok handphone tu.... Aku pun baraikan untuk buat bantuan CPR  tapi tak berjaya juga....


Last sekali aku pakai la handphone cabuk balik.... janji boleh call sudah... lain hari la aku beli handphone...
Dan handphone lama aku setelah di basuh punya lah bersih berseri-seri.... kelihatan seakan baruuuu.... tapi dah kong..... dan gambar di bawah ini pula adalah handphone cabuk aku yang terkini.... janji boleh call... heee3x






16 ulasan:

  1. salam. en. kazman xde update pasal rumah DSQ ke..ternanti2 je ni. hehe

    BalasPadam
  2. Hehee, cpr..

    Kkdg bila basuh baju sy terfikir, jgnle ade benda lain yg trbasuh jugak...

    BalasPadam
  3. saya pernah terbasuh kad ATM suami dlm kocek baju..
    bengkokle jugak tapi masih blh guna

    BalasPadam
  4. hihi...rajin nye bsuh handphone,sy punye hp ni bru beli da mcm hape pun x tau..hari2 kene ganyang dengn anak2..huhu..

    BalasPadam
  5. haha..klakar la plak..org pompuan msti cmtu..tak cek dlu sbml cuci..hihihi

    BalasPadam
  6. x penah terbasuh henpon lg.. tp sellaunya terbasuh duit lam poket suar.. ek smalas nak geledah la tu.. hiks..

    BalasPadam
  7. hehehe..kalo kena air sepatutnya kita jemur bwh lampu kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau yg kena air tu baju tak pe la jemur bawah lampu.... kalau handphone... aduhh... hancusss...

      Padam
  8. assalamualaikum kazman...nice n3 boleh belajar yer...:)

    BalasPadam
  9. laa kenapa tak keluarkan hp tu letak atas meja ke hehe.. takpe masuk gaji leh beli enpon baru...

    BalasPadam
  10. sorry lbt singgah ..bz skit..blog pon x update lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau saya, biasa kalau hanset termasuk dalam air saya rendam 2-3 hari dalam beras dulu, pastu baru guna... kena cabut semua sekali dan letak dalam beras.

      Padam
  11. tak apa lah hp pun nak mandi jugak kan heheh

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini