Rabu, 29 Februari 2012

Kelip kelip Bukit Belimbing

Kami lepas jenjalan di Karnival WOW Putrajaya kami pun pulang ke Tanjung Karang menjenguk ibu di kampung.... sambil jenjalan tu kami mengimbau kenangan tempat menarik yang pernah kami kunjungi... Salah satu tempat ialah destinasi Kelip-kelip di bukit Belimbing. Petang tu kami bersiar la di Bukit Belimbing untuk mengimbau nostalgia hampir 10 tahun yang lalu.....

Tempat kelip kelip hidup bebas di persisiran Sungai Selangor




Kejam celip bulan mac ni aku sambut hari ulangtahun perkahwinan ke 10 setelah 5 tahun bercinta jarak jauh (Johor - Selangor) dan 2 tahun berkawan semasa di hujung pembelajaran di UTM dulu... Banyak kenangan yang telah kami tempuh bersama... Cuma kali ni kami nak kongsi di hari pertama kami sebagai suami isteri... Lepas nikah dan majlis walimatul urus kami pun berehat setelah sehari suntuk sibuk memanjang. Si suami yang bertandang dari Batu Pahat Johor mengambil masa 6 jam perjalanan ke Tanjung Karang Selangor. Dulu jalan Sungai Buloh ke Sabak Bernam advanture giler.... tak macam sekarang....Masjid Tanjung Karang menjadi saksi ikatan kami berdua.....

Jalan masuk ke Bukit Belimbing di Laluan
 Kuala Selangor - Sabak Bernam
Pintu masuk ke Kelip kelip resort


Pejabat jualan tiket
Sebagai tanda ikatan yang telah dimenterai kami berkunjung la ke Kelip-kelip di Bukit Belimbing pada sebelah malam setelah menjadi suami isteri.. Simboliknya Kelip-kelip yang kami terap dalam kehidupan rumahtangga kami ini kerana sifat kelip-kelip itu yang sentiasa menerangi kehidupan diantara satu sama lain dalam setiap pasangan kelip-kelip ini.




Gambar dari Google

Chalet yang terdapat di sini yang di bina atas tasik buatan


Chalet yang tersedia untuk dikunjungi

Harga tiket bot untuk melihat kelip-kelip di waktu malam

Firefly Resort ini dirasmikan oleh Menteri Besar
Selangor pada tahun 1998

Jeti Kelip kelip Bukit Belimbing

Jaket keselamatan yang disediakan untuk pengunjung

Jeti untuk menaiki bot

Monyet yang berkeliaran

Bot yang sedia menanti pengunjung

Di sini lah kelip kelip hidup bebas
di persisiran Sungai Selangor
Dah dekat 10 tahun kami bersama sebagai suami isteri...

23 ulasan:

  1. saya pun asal dari kampung bukit belimbing, kuala selangor...bila tengok gambar tu teringat kenangan bersama saudara mara di kampung...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenangan manis memang indah untuk diingat... uikk... tak jauh la dengan kampung isteri... agaknya orang sana banyak yg nama suraya yee... haaa3x.... saje je melawak... dah nama isteri pun sama...

      Padam
    2. ooo ye ke???agak nye la kot...

      Padam
  2. wah imbas nostalgia ye abg kazman.. ingat2 balik mesti leh senyum sorang2.. hiks.. selalu tgk kat tv je pasal kelip2 nih.. x pernah lagi merasai sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah, sy suka kelip2 time kecik2 dulu..lame dah tak tgk kelip2...

      so sweet gmbr yg last tu, moga berkekalan yer

      Padam
    2. sayang kerana nak ambik gambar kelip-kelip masa dulu dia tak bagi.... kali ni dtg siang memang la tak nampak kelip2 tu....

      Padam
  3. mengimbau nostalgia eh...so sweet..

    semoga bahagia & berkekalan..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin.... terima kasih doakan kami....

      Padam
  4. Lama kakak tak nampak kelip-kelip. Kakak panggil kunang-kunang. ada yg hijau ada yg kuning cahayanya. kalau tak salah yg hijau tu betina dan yg kuning jantan eh tak ingatlah dulu atok kakak yg beritahu...

    BalasPadam
  5. teringin nak pegi sana tgk kelip2,.:P

    BalasPadam
  6. walaupun kampung saya dekat Sg. Besar tu je pun, kelip2 ni saya tak pernah sampai lagi...huhu...

    one day nnt harus terjah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pasal dekat yg tak singgah2x tu sebab pikir... tak pee...lain kali boleh singgah... sampai ke sudah tak singgah2x kannn...haaa3x

      Padam
  7. TGOK KLIP2 BERDUA AJE KE?

    BELUM PERNAH LAGI SAMPAI SANA.

    SI KUNANG-KUNANG..

    dulu2 orang tua kata nak terang hati mkn kunang2 tu..sanggup ke mkn?

    hehehe..fakta yg mengarut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa...3x memang mengarut.... tapi kalau makan nanti hati terang mungkin kot...

      Padam
  8. kazman...happy 10th anniversary le...
    dgr khabar kelip2 dah berkurangan sjk ada pembangunan area situ..ya ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. pembangunan pun yee .... orang ambik gambar guna flash pun yee... sebab masa kami tengok dia tak bagi ambil gambar guna flash...

      Padam
  9. auwww romantik nya gambar last tu i likeee... dh lama nk g tempat ni..kena bookmark entri ni nanti leh refer...

    p/s: terima kasih!

    BalasPadam
  10. wahh..moga bekekalan sampai ke hujung nyawa..romantik juga suami isteri ne ekk (^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wajib romantik untuk menjaga kerukunan rumahtangga... heee3x

      Padam
  11. Assalam..
    Kelip2 kg kuantan ke ni? lalu je kat jln besar tapi tak pernah ke sana lagi...

    BalasPadam
  12. tempat mertua kancil ada kelip2 juga...tapi ndak banyak

    BalasPadam
  13. alamak nape nurul tak tahupung bukit belimbingnie?gambar last tuh aii suko

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada jee bukit belimbing ni... senant6iasa menanti pengunjung...

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini