Isnin, 7 Mei 2012

Eksident Panjat Divider di Putrajaya

Salam ceria semua...... Jumaat lepas kami ke Putrajaya untuk berurusan di Tabung Haji. Kerana nak kejarkan masa takut Tabung Haji tutup tinggal beberapa minit lagi maka kami pun berdesup la dari Cyberjaya ke sana. Namun malang memang tak berbau.... sekali sampai di Lampu isyarat di Presint 9, Putrajaya ... Kereta Avanza kami naik divider jalan seperti gambar di bawah ni. Apa lagi... huru hara semua dalam Avanza kami nak terbalik.. kereta dah condong 40 darjah dah ni..........

Lampu isyarat Presint 9, Putrajaya
Dalam gambar di bawah ni lah divider tu yang kereta  kami panjat.... Dalam keadaan lampu kuning kami laju je... tiba2x bas nadiputra pulak tak berenti ketika lampu jalan dia masih merah. ( kesimpulannya sama2x salah... sebab kami bila nampak kuning pun patutnya berenti jugak.. ) mula2x elak nak terlanggar tiang lampu isyarat tapi sempat elak lagi .... kalau tak memang tiang lampu ni la kami langgar dan sure jahanam kereta kami kerana tiang lampu isyarat atau tiang lampu jalanraya di Putrajaya ni bukan macam biasa. Tiang dia besi padu !!!.... kalau kita langgar tu bukan tiang yang tumbang tapi nyawa kita yang melayang..... Tak tahu lah sapa yg design macam tu... macam harga tiang lebih bernilai dari harga nyawa manusia.....


 Sampai kedai tayar di Dengkil ... pi la chek apa yang dah jahanam.... sekali eksober bengkok daa.... adeh... sure la duit terbang lagi....


Gambar bawah ni la gambar eksober yang bengkok tu.... kat bahagian ikat tayar di absober tu jelas kelihatan bengkoknya....


Selepas siap ganti absorber baru maka kena la buat aligment sebab stering pun dah senget....


Lepas tu selesai sudahhh setelah terbang duit.... Pengajaran yg kami dapat... jangan kejar lampu kuning... heee3x... nahhh... hambeekkk kauu.... nasib baik tak terbalik keter avanza ni...




24 ulasan:

  1. pengajaran yang bagus sis

    BalasPadam
  2. terbang duit..

    tak apa, janji semua selamat

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah tak apa2..
    Pengajaran untuk kami juga,hikhik!!

    BalasPadam
  4. hehehee...
    Pengajaran yang sangat penting tu...
    Biar lamabat asal selamat..

    Jangan dikejar barang yang lepas,
    ini ler jadinya,
    kui kui kui...*gelak jahat*

    BalasPadam
  5. duit terbang tak pe...
    anak2 tak trauma ke..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kebetulan masatu syafiq tidur , taklah dia perasan cuma terjaga dari tidur sahaja. Syafiqah dan Adam yang tergolek kat belakang. Menangis jugalah adam sakit sebab tergolek dam mulut dia berdarah sikit. Nasib baik bila pujuk dia OK.

      Padam
  6. Syukur alhamdulillah xde apa2kan,pengajaran buat kita semua....

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Kazman,

    Ya Allah syukur lah semuanya tak apa2 kan....Kak Ros takut sungguh bila dengar pasai kemalangan ni...hati2 ya Kazman kat jalan raya tu...

    BalasPadam
  8. masib baik tak pape kan.. tu lah org kata.. bira lambat janji selamat....

    BalasPadam
  9. Salam kenal.
    Syukur Alhamdulillah...semuanya selamat

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah semua selamat.. kalau boleh lain kali jangan ler lelaju sangat. Biar lambat asal selamat sampai.

    BalasPadam
  11. alamak kesiannya avanza kemek idung la ea..sabo jelah

    BalasPadam
  12. satu pengajaran buat sy juga :D

    BalasPadam
  13. yang penting semua selamat takpe la duit terbang sikit :D

    BalasPadam
  14. pengajaran tuk saya jugak ne..kalo dah lampu kuning tu msti pecut takut telepas..haiiikkk.. tamo lagi pasne..

    BalasPadam
  15. alhamdulillah, msh selamat...mungkin pengajaran itu mmg bgs dikongsi bersm..memberi peringatan bt diri ini jg....
    biar duit melayang krn kereta...jgn nyawa melayang...dh la....

    BalasPadam
  16. Lampu juga yg disalahkan sebab kejar hijau tu....hehe...alhamdulillah semua selamat.
    Apa yg penting, lps ni jgn buat lagi...tak mau..tak mau.

    BalasPadam
  17. Dah tu tak sempat le nak pegi tabung haji kan? Hehehe. Takpe la.. peringatan la tu Allah beri. Supaya next time kena berhati2.

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah sume selamat..
    Pengajaran utk saya gak..suka sgt pecut klau nampak lampu kunin..huhuhu...

    BalasPadam
  19. Alhamdulillah sumer selamat..
    pengajran utk kiter semua jugak..

    BalasPadam
  20. assalamualaikum kazman sue...nasib baik semuanya selamat ye....nasihat n pengajaran utk semua ni...:)

    BalasPadam
  21. mmmm pas ni hati2 ye....alhamdulillah la selamat x jd ape2...

    BalasPadam
  22. next time hati hati ye. (pesanan untuk diri sendiri jugak ni).

    paling penting nyawa tu...

    BalasPadam
  23. kalau pasai keta bukan sikit2 terbang witnyer.huhu

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini