Selasa, 29 Mei 2012

Adat Kaum Cina memasuki rumah baru

Meriah dengan bunyi mercun bila orang cina nak masuk rumah baru mereka... rupanya macam tu la agakanya diorang nak masuk rumah baru... Punya la cantik dah renovate pas tu bila dah siap mereka pun masuk la... kami pun snap la video ni... ala... dia bukan jemput pun jadi ambik dari jauh je laa kan.... heee3x...


Lokasi kejadian rakaman video ni berhampiran degan rumah mak di Tanjung Karang, Selangor.... Sebenarnya cara2x adat kaum cina ni boleh je nkorang tanya dengan Prof Google... Tak pun tanya kat Dr.Yahoo pun boleh... heeee3x...



8 ulasan:

  1. ermmmmmmm baru anum tahu

    BalasPadam
  2. Gitu ke? Rasanya tak ramai yg ikut adat ni.....

    BalasPadam
  3. waaa meriahnya kalau semua orang cina buat mcm ni kan?

    BalasPadam
  4. Adat dan kepercayaan masing2...

    BalasPadam
  5. Salam bertemu kembali..

    Lain padang lain belalang kan, semua orang gembira bila nak naik rumah baru..

    BalasPadam
  6. Assalam...
    Ooo..baru tau jugak ni...

    BalasPadam
  7. hmm tak pernah tgk lagi. :)

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini