Jumaat, 7 September 2012

Preggy 22 minggu

Syukur alhamdulillah perjalanan preggy, semalam dah masuk ke minggu ke 22. Ujian darah sudah, MGTT pun sudah. Kecut perut haritu, sebab takut kantoi minum air gula.. satu mug kena minum, nasib baik perisa oren tapi manis mak datuk... naik sebu perut sebab air gula semata jer dalam perut pepagi kena habiskan. Masa mgandungkan Adam memang kena chk rutin kadar gula dalam darah.. azab tu bila hari yang nak kena chk tu 4 kali dalam sehari ambil darah, pagi tengah hari petang dan malam...x maulah lagi camtu...

Sakitnya bila kena cucuk ambil darah... huuu3...


Tubesaran baby sekarang +/- dalam 400g dan panjangnya adalah sebelas inc. Baby mula kelihatan seperti bayi yang baru lahir kecil. Bibir, kelopak mata dan kening-Nya, menjadi lebih jelas, dan dia juga membangunkan tunas gigi kecil di bawah gusi beliau. Matanya telah dibentuk, tetapi irises (bahagian berwarna mata) masih kekurangan pigmen. Mengikut teori kalaulah boleh dilihat, akan dapat melihat rambut halus (lanugo) yang meliputi badannya. Pangkreas mula berfunsi untuk menghasilkan hormon tertentu...

Inilah resultnya.... Syukur semuanya baik2 belaka...
Begitulah serba sedikit perkembangan baby yang dapat dikongsi bersama.....Semoga baby ini terus membesar dengan sihat....

10 ulasan:

  1. Saya setiap kali amek darah kena cucuk sampai 3x kekadang, sebab x nampak urat...

    Nk nangis rse, bkan sebab sakit/takut..tp sebab urat slalu x nampak..

    BalasPadam
  2. doakan semuanya berada dalam keadaan sihat...amin...

    BalasPadam
  3. semoga segalanya dipermudahkan....AMINN...

    BalasPadam
  4. insyallahhh di permudahkan dikk
    kejap je masa berlalu kan ;)

    BalasPadam
  5. Setiap kal ambil darah mmg kna pndng tmpt lain sbb takuttt huhu eh blg ni mcm ada perubahan sket cantik cantik!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini