Sabtu, 6 Oktober 2012

Apabila ajar anak makan pedas


Harini mama nak ajar adam makan pedas.... usia adam yg dah cecah 3 setengah tahun tapi punya la penakut nak makan pedas... mamanya ajarlah makan pedas tahap pedas suam2x kuku jee.. Tak pedas mana pun....tapi dia punya jerit boleh terbalik satu alam jadinya.... pastu terus tak nak makan dah.... minum air je yg lebih.... 






18 ulasan:

  1. tak pe adam...aunty pun fobia pedas, kita geng!

    BalasPadam
  2. sy mmg x mkn pedas..huhu..x tahan


    jom p autoshow Gombak .http://gilamodified.blogspot.com/2012/10/autoshow-uptown-sri-gombak-oct-14.html

    BalasPadam
  3. Saya suka pedas... makanan pedas pertama anak2 saya ialah karipap... hehehe kalau sekarang ni sesekali anak2 sebut pedas..jawapan saya ialah..minum air...kkekeke

    BalasPadam
  4. katakan tidak kepada pedas.... hahahaha.... x suke pedas... menanah lidah... hehehe

    BalasPadam
  5. heheheh...sama la cam zahraa...pedas nye tak seberapa jerit je yang lebih...

    BalasPadam
  6. xpe ajar sikit2 lama2 mesti dia minat dn x boleh mkn kalau x pedas hehe

    BalasPadam
  7. Hahaha..suke ayat jerit boleh terbalik satu alam jadinya.

    BalasPadam
  8. kesian kat anak tu....hehehe
    saya sekali-sekala ja makan pedas

    BalasPadam
  9. assalamualaikum kazman sue....kesian nyer terpaksa juga makan tapi lama2 nanti baru boleh makan...:)

    BalasPadam
  10. Cutenya adam nih!!! .. tak pe bang ..sis ..nanti die dah besar nanti ..mungkin adam pulak yang suka makan pedas yang terlamau pedas hihi ..

    BalasPadam
  11. besar nanti kalau xmkn pedas,rugi...hehee
    kecik2 dulu pun saya xmkn pedas,dah besar boleh la terima.

    BalasPadam
  12. ooo... kena ajar ker...
    tak pernah pulak ajar anak makan pedas... sbb saya pun x suka pedas.. he he he..

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum Kazman&Sue,

    Kesiannya Adam punya dok tahan pedas tu he.he..

    Kena ajar jugak kan Sue pedas sikit2,pasai makanan kat tempat kita ni boleh dikatakan kebanyakkannya pedas2 belaka....

    BalasPadam
  14. hehe seb baek anak saya makan pedas , yg umo setahun pun balun pedas..ngeee

    BalasPadam
  15. Anak sedara saya pun menangis macam kena gigit dgn benda je bila termakan pedas. Buat saspen org lain. Heheh.

    BalasPadam
  16. alahai leh bayangkan time dia nangis tuh.. mesti kelakarkan.. Alhamdulillah anak sy dua2 tahan pedas.. maybe dr kecik dh ajarkan kot.. :)

    BalasPadam
  17. alaaa.. comellnyaa nangis takut pedas tu... hehe. :)

    BalasPadam
  18. comel! hanis tak makan pedas sgt, sure en suami yg akan ajar anak nanti hik2...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini