Khamis, 11 Oktober 2012

Khasiat Telur Ayam Kampung

Pepagi ni kan layan serapan telur 3/4 masak pun sedap jugak .... Adam ni dia suka bebeno kalau telur yang 3/4 masak tapi kalau setengah masak atau yang masih cair putihnya dia tak suka.... tapi kalau macam ni la punya 3/4  telur masak tu memang dia suka... nak-nak telur ayam kampung macam yang dalam gambar tu.... 2 bijik boleh licin dia bedal seorang....


Ada juga terbaca mengenai kebaikan telur ayam kampung ni.... antaranya...

1) memberi tenaga yang diperlukan
2) membekalkan protein yang di perlukan oleh tubuh badan
3) kesihatan jantung yang baik....

dan memacam lagi.... tapi kan pada saya la... selagi makanan yang kita ambil tidak berlebihan itulah yang terbaik untuk kesihatan badan kita.... semua makanan ada kelebihannya masing2....Dadah yang dikatakan bahaya pun sebenarnya banyak kebaikan pada tubuh kita kalau digunakan mengikut sukatannya...

SALAM CERIA SEMUAAA....

13 ulasan:

  1. Dah lama kakcik 'tak jumpa' telur ayam kampung...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak... telur ayam kampung dia warnanya putih bersih kan...

      Padam
  2. Telur ayam kampung ni tak tahan lama kan? Adam makan telur 3/4 tu dgn kicap ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah... dia memang suka telur dgn kicap... heee3x

      Padam
  3. xmkn ayam kg.automatik xmkn telur dia...tp tu dulu,skang belasah je kot...heheh

    BalasPadam
  4. bkn adam je suka. acik amie pun suka juga..huhu..tp takleh makan selalu kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah... sesekali boleh laa... nanti mudarat pula sebab kolestrol tinggi...

      Padam
  5. lame x kunjung sini :) Allah.... bagus la suke jgk hee

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama la kami yee... tapi persaudaraan sesama islam tetap sampai bila2x

      Padam
  6. salam...budak2 memang sukakan telur..kan...anak saya suka makan telur separuh masak...

    BalasPadam
  7. ape la..telor ayam kampung pun tk kenal...jakun pun kenal tauu!

    BalasPadam
  8. kat kampng nenek kita di kelate belambak telor ayam kampung!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini