Ahad, 20 Januari 2013

Bantuan RM100 untuk setiap pelajar

Hari khamis lepas bersamaan 17 januari 2013 ada majlis penyerahan bantuan pelajar sebanyak rm100 di setiap kelas. Setiap pelajar akan menerima bantuan tersebut yang hanya boleh di tuntut oleh ibu bapa atau penjaga sahaja. Setiap ibubapa perlu mengemukankan kad pengenalan semasa ingin menuntut bantuan rm100. Syukur alhamdulillah di atas rezeki yang diterima




Rabu, 16 Januari 2013

Pusat Akuatik Darul Ehsan

Sebelum bersalin aritu sempat la juga layan anak2 yg nak mandi manda.... almaklum mereka bertiga baru dapat papan luncur baru..... bukan main semangat nak pi mandi kolam... jadi hujung minggu tahun lepas kami bawa jenjalan ke sekyen 13 Shah Alam... kira merangkap cuti krismas la... sambut kat sana yg terdapatnya Pusat Akuatik Darul Ehsan.... Perut dah sarat ni memang tak berani nak jenjalan jauh...


Isnin, 14 Januari 2013

Muhammad Akiff Izzidin

Selamat sudah si isteri bersalin.... maka lahirlah Muhammad Akiff Izzidin ke dunia ini.... Syukur kesemuanya sihat.... dalam kesibukan mengurus anak2x sekolah dan isteri yg berpantang di rumah maka si suami mengambil kesempatan yg terluang ini untuk mengupdate blog yg rasanya lama kami tinggalkan....Pada 8 Januari 2013, maka lahirlah anak ke empat kami pada pukul 11:43 pagi

Jumaat, 4 Januari 2013

Anak

Jika anak hidup dengan kritikan
Ia akan belajar untuk mengutuk..
Jika anak hidup dengan kekerasan,
Ia akan belajar untuk melawan..

Jika anak hidup dengan ejekan,
Ia akan belajar untuk menjadi pemalu..
Jika anak hidup dengan dipermalukan,
Ia akan belajar merasa bersalah...


Jika anak hidup dengan toleransi,
Ia akan belajar bersabar.
Jika anak hidup dengan dorongan,
Ia akan belajar percaya diri sendiri..


Jika anak hidup dengan pujian
Ia akan belajar untuk menghargai..
Jika anak hidup dengan tindakan yang jujur,
Ia akan belajar tentang keadilan.
Jika anak hidup dengan aman,
Ia akan belajar untuk mempercayai..


Jika anak hidup dengan persetujuan,
Ia akan belajar untuk menghargai dirinya..
Jika anak hidup dengan penerimaan dan persahabatan,
Ia akan belajar menemukan cinta sejati di muka bumi ini...


Untuk anak2ku.. Syafiq, Syafiqah dan Adam
jadilah manusia yang soleh dan solehah di dunia dan akhirat....

Rabu, 2 Januari 2013

Hari Persekolahan Bermula

Hari ni mesti hari yang sibuk kepada setiap ibubapa yang mempunyai anak yang bersekolah.. Pagi ni kami menguruskan kemasukkan anak kami si Adam untuk mengikuti kelas tadika yang berusia 4 tahun... dalam sarat ibu mengandung si ibu menggagahkan juga untuk memberi dorongan dan semangat kepada Adam yang ingin memulakan pembelajaran di Tadika Islam Sinaran Ilmu.

Selasa, 1 Januari 2013

Sambutan Tahun Baru 2013 Di Putrajaya

Hari ni semua menyambut tahun baru 2013... semuanya mesti ada azam baru... tapi kami ingin bercerita mengenai sambutan tahun baru je...  Ok la... sebelum sampai detik 12 mlm kami dihiburkan dengan konsert persembahan artis yang di taja oleh Ambank. Punya la ramai umat manusia kat Putrajaya masa tu... kami datang ni nak layan adam tengok bunga api...

Terdapat ralat dalam alat ini