Isnin, 29 April 2013

Jalan2 Cari Makan Di TASIK IDAMAN


Minggu Lepas kami meraikan dapat kenaikan gaji dan sedikit bonos,  Syukur alhamdulillah.... sempatlah pi ke tasik idaman... seronok juga dengan pemandangan dan perkhidmatan yang disediakan di sana..beralamat di
44A, Jalan Idaman 84/89, Batu 26, Jalan Jenderam, 43800 Kampung Dengkil. Berdekata dengan pusat atom negara.

Sabtu, 13 April 2013

Mother Baby Kids Expo

Jumaat lepas kami anak beranak sempat  singgah di stadium Malawati Shah Alam.

Rabu, 10 April 2013

Akiff 3 bulan

Syukur Alhamdulillah genap sudah umur Akiff 3 bulan.. Macam biasalah tiap2 bulan selagi x sampai setahun kena pergi klinik.... aku semenjak adam dulu sain kontrak dengan Klinik Kesihatan Pulau Meranti..Bulan pertama aku pergi Chk Up pagi, subuh supaat aku dh tercogok depan pintu klinik... ni start dari bulan lepas aku dah pandai dah, ambil appoitmen kul 3 petang.. mmg lah panas sikit tapi x lah lama menunggu sebab habis2 tunggu pun 2 jam jerlan sbb klinik nk tutup.

Nangis dia kena cucuk

Progress
Tinggi :58 cm
Berat: 5.5 kg


Ni kalau nk dia tidur nyenyak kena bungkus camni, nanti dia tidur lama

Lain2 perkembangan dia dh mula nak bercerita...
Jum layan video Akiff

video

Khamis, 4 April 2013

Membina Minda Positif

Ramai orang tidak tahu begaimana menjadikan diri mereka positif dari pelbagai aspek. Saya percaya bahawa orang yang Berjaya dan bahagia bermula daripada minda yang positif. Percaya atau tidak, anda boleh menilainya. Secara logic akal, orang yang tidak positif terhadap diri adalah orang yang sering kalah sebelum berjuang. Membiarkan diri mereka hanyut. Membiarkan perasaan mengawal tindakan, membiarkan nafsu mengawal akal!. Maka jadilah mereka orang yang tidak berguna di bumi ini. Sebenarnya apa yang mengawal apa? Anda percaya bahawa saya mengatakan akal(minda) mengawal tindakan (tubuh badan)? Believe me. Percayalah!!! Bagaimana mahu membina minda yang positif? Mari kita baca petua ini.



1. Percaya kepada Allah/ Tuhan
Sebagai seorang manusia atau hamba wajib percayakan Allah ataupun tuhan. Berserah diri kepadanya. Percaya bahawa Allah telah mereka sesuatu yang lebih baik kepada kita. Janganlah berprasangka buruk terhadap Allah, nescaya Allah akan membalasnya dengan pelbagai ujian dan cubaan yang kadang- kadang manusia itu akhirnya kalah dengan diri sendiri.

2. Percaya bahawa anda boleh percaya kepada diri
Bunyinya pelik bukan? Ya anda harus percaya dahulu kepada keupayaan anda untuk percaya kepada diri. Biarlah orang lain tidak percaya. Tetapi jadikanlah anda orang yang pertama mempercayai diri anda sendiri. Susah kah? Cuba sebut anda boleh sebanyak yang mungkin. Paksa diri anda untuk percayakan diri. Anda kena ingat bahawa selagi anda tidak percaya yang ada boleh percaya diri anda tidak akan kemana-mana.

3. Ubah Penampilan Diri
Anda rasa teruk dengan penampilan anda? Tidak tahu untuk mengubahnya? Anda ada cermin? Cerminlah diri anda. Lihat diri anda selama yang mungkin. Dimana yang membuatkan anda rasa rendah diri dan tidak yakin diri. Lihat kekurangan anda sedalam- dalamnya. Lihat pula tempat lain yang anda merasakan anda bangga mempunyainya.

4. Soal Diri dengan soalan positif
Berkomunikasilah selalu dengan diri sendiri. Kadangkala manusia tidak kenal siapa diri sendirinya. Orang yang selalu berkomunikasi dengan diri sendiri adalah orang yang kenal benar dengan dirinya. Gunakan soalan- soalan yang positif kepada diri anda :
“Kalau orang lain boleh.. Aku juga BOLEH!”
“Setiap kata-kata pasti akan dikota!”
“I’m the best!”
“I can do it!”

5. Fokus kepada apa yang anda mahukan
Dalam dunia kita diberi pilihan. Orang tamak selalu rugi. Orang tamak juga diberi pilihan tetapi mengapa dia rugi? Sebab tindakannya salah. Dia tidak focus kepada sesuatu perkara. Umpama peribahasa yang kejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Focus ini bermaksud, tetapkan matlamat anda. Berikan focus kepada apa yang kita mahukan dalam jangka pendek.

6. Carilah Ilmu Pengetahuan
Bagi membina minda yang positif anda perlulah menuntut ilmu pengetahuan. Orang yang semakin tinggi ilmunya semakin mudah untuk dia berfikiran positif. Sertailah kursus- kursus, seminar, ceramah yang berbentuk kepimpinan. Nescaya anda mampu untuk memimpin diri sendiri dan juga orang lain. Tapi apa yang penting pimpinlah diri sendiri dahulu. Tuntutlah ilmu sehingga nafas terakhir.

7. Pilihlah Kawan yang Sesuai
Kawan memainkan peranan yang sangat kuat. Kawan yang positif ialah mereka yang membawa kita ke arah kebaikan bukannya keburukan. Kawan dengan kawan yang jahat maka jahatlah anda. Kawan dengan orang yang baik maka baiklah anda. Begitu besar pengaruh seorang kawan. Orang yang positif akan mencari kawan yang boleh membawanya kearah kebaikan dan kejayaan.

8. Berikan dan buatlah yang Terbaik
Dalam melaksanakan sesuatu kerja atau tugasan, buatlah yang terbaik untuk anda, serta tawakal kepada Allah. Apa yang penting adalah dalaman dan jati diri yang kuat.

9. Memupuk sifat Sabar
Sabar itu separuh dari iman. Orang yang sabar adalah orang yang bersikap positif. Sabar memupuk seseorang itu menjadi manusia yang sempurna.


Petikan : VAT 69- Perjuangan Semalam.

Isnin, 1 April 2013

Serasi Bersama

Dalam menempuh bahtera sebuah perkahwinan umpama kita berada dalam sebuah kapal yang dikelilingi lautan yang luas....kadangkala tenang kadang kala gelora dihempas badai untuk sampai ke destinasi syurga Ilahi....


Pasangan Rabun Jauhhhhh... heee3

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.