Khamis, 6 Mac 2014

Rumah Kami Yang Suci Dalam Debu

Bila dah pindah ni baru tahu masalah yang timbul di rumah baru kami ni... Ni la nasib bila beli rumah di kawasan baru dalam pembangunan... Sebelah taman ni asalnya bukit pun dah nak jadi rata dah... Debunya pun kira dahsyat jugak ni... Tebal debunya dah sampai tahap boleh buat tayamum kalau darurat tak de air ni...

Maka kami ni kena la mop lantai dapur dan ruang hadapan selalu... Tingkap rumah memang sentiasa tutup la... Kalau tidak mahu satu rumah nak kena mop selalu... Boleh pengsan kalau hari hari lepas balik kerja nak mop lantai... heeee3x... 

Apa nak buat kan... contruction betul2x sebelah rumah kami.... kena bersabar je la.... Nanti bila dah siap mesti makin ceria kediaman kami harapnya....


6 ulasan:

  1. Salam..apa kabar, lama tak singgah sini..kena bertahan sampai siap la ya..kalau perumahan, akan dapat jiran baru le nanti..

    BalasPadam
  2. salam, lama tak menyingga pun makin berleluash sini..musim panas debua..sabo ya

    BalasPadam
  3. kena banyak bersabar nampaknya. kak pernah alami masa beli rmah pertama di klang. lagilah teruk sebab berdekatan dgn kilang perindustrian. debu hitam dan melekit. la ni bila dah clear jadi bandar perumahan...takdelah lagi. rumah tu pun dah letgo..hihi

    BalasPadam
  4. bersusah payah untuk seketika...semoga kakak dan abang bertabah, bertahan dan terus bersabar. mop ajelah. nanti dah siap semua....baru lega kan. :D

    BalasPadam
  5. jenuh jugak nak mengelap lantai rumah jika selalu berdebu macam tu.

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.