Khamis, 27 Disember 2012

Persiapan bersalin..

Salam Semua...
Lama dah x bersiaran.... tadi gi klinik buat chk up tuk 38 mingggu.... bby dah membesar bagai johan .... Hemmm dr cakap dh lebih 3kg nih..... huhu huhu puaslah nk keluarkan nanti.... hehehe kepala dh kat bawah. Syukur alhamdulillah.... hinggga kini merasai alam preggy.... tinggal berapa minggu lagi jer nak bersalin dah.....
Kelengkapan bersalin dan barang bby pun dh ready... kalini aku beli set bersalin berasaskan herba dari keluaran HPA. Masa anak pertama aku gunakan set ni juga.. sebab set bersalin ni x panas..... masa syafiqah dan adam dulu aku gunakan jamu, cam panas jer tu yng tukar balik kepada herba...... bby zaman sekarang senang sangat kena kuning.

Barang 2 bby beli sikit2 tapi lama jadi bukit juga..... pam susu pun dah beli. Aku beli kat butiques http://www.onebabyworld.com/.... macam2 ada.... aku beli  Autumnz - ULTIMATE Double Electric Breastpump  .... harap dapat bertahan 2 tahun fully breastfeed. cam adam dulu cuma 9 bulan aja.... al maklumlah pakai pam pureen. Semangat untuk susu ibu sepenuhnya selama yang boleh.....

 Antara barang yang dapat di capai di obw

 Adam pulak yang rambang nak memilih...

Jumaat, 21 Disember 2012

Selangor Agro Fest 2012

Pada 16 hb Dsember yang lepas kami sekeluarga mengiringi adik yang bersanding di " Majlis Perkahwinan Belia Mengikut Adat Resam Melayu ". Ada pasangan seramai 61 pasangan dijamu oleh Menteri besar Selangor. Sambil hantar adik sambil kami pun melilau tengok gerai Agro fest... macam macam ada....

Khamis, 20 Disember 2012

Pantai Remis Kuala Selangor


Cuti sekolah ni kami bawa anak2x pergi pantai remis di Jeram, selangor. Maka... seronok la bebudak tu nak pi pantai... masing2x dengan alatan memasing untuk beriadah di tepi pantai... Bila sampai di pantai rupanya air tengah surut.... Jadi bebudak tu semua main pasir je laaa sambil bersantai2x di tepi pantai.... sambil tu gerai makanan juga menjadi tumpuan kami anak beranak...


Rabu, 19 Disember 2012

Spring Sport APM & Absober Kayaba untuk Avanza

Kali ni nak berkongsi penggunaan spring sport APM untuk kereta avanza. Setelah pakai selama 3 bulan rasanya ok laa... Masalah berayun ketika pemanduan laju dapat dikurangkan... kereta bertambah kestabilan dan kurang melambung di bahagian penumpang belakang. pengambilan selekoh di jalanraya pun lebih menyakinkan. Kenkadang untuk mendapatkan sedikit keselesaan maka pengubahsuaian pun perlu dilakukan.

Spring hadapan APM Performax

Selasa, 18 Disember 2012

Kerepek House Banting

Kerepek House ... Merupakan tempat untuk membeli pelbagai jenis kerepek secara pukal hasil dari perusahaan desa di Kanchong Darat, Banting Selangor. Kami membeli secara pukal untuk majlis perkahwinan.... Kerepek ni sebagai " menu ringan " untuk orang rewang nanti.... Harganya yang berpatutan yang menyebabkan kami ke sana memborong kerepek... 

Rabu, 5 Disember 2012

Kandungan ke 35 Minggu



Esok cukup 35 minggu kandunganku... baby ok 2.4kg sekarang... tapi ada berita yg agak sedih sikit.... Dr cakap uri kat bawa Plasenta Previa stage 1. Segala kemungkinan boleh berlaku, normal atau ceser.

Khamis, 29 November 2012

Rindu dengan budak2 ni



Dah berapa hari dah anak ku Syafiq dan fika ada kat kampung.. tiap2 hari diaorang talipon bila nk balik.... Adam yang kat sini pun asyik tanya jer bila nk balik Kg.... Pagi tadi dia mengigau "along.... jangan tinggalkan adam" naik sedih juga mendengarnya..... relation adik beradik nih memang rapat.... bila x der dicari bila ada asyik bergaduh, menyakat dan tersakat jer.... takpelah anak2ku berkorban untuk menolong apa yang patut sebab nk buat kenduri kahwin cik amy  bulan 12 nanti.... walaupun korang kecik lagi tapi bolehlah tolong bungkuskan door gift mana yang termampu disamping temankan nenek kat kampung...

Rabu, 28 November 2012

Booking untuk bersalin di hospital Putrajaya

Sekarang kandungan ku dah masuk 33 minggu maka kenalah booking kat hospital yang terdekat....kalau ada apa2 masalah nanti terus refer hospital besar.....al maklumlah... sejarah lama ada kencing manis takut anak nanti hipo. Pepagi dh menunggu kat sana... waduh punya lah ramai orang.... untuk pendaftaran mengambil masa dalam 1/2 jam... selepas tu pergi pula ke kaunter O&G...



Isnin, 26 November 2012

Taman Riadah Tasik Y Batu Pahat

Pada minggu awal cuti sekolah kami berkesempatan mengunjungi Tasik Y untuk bersantai-santai membawa anak kami bermain. Taman Rekreasi Tasik Y adalah salah satu lokasi popular dikalangan penduduk Batu Pahat, taman rekreasi ini akan sibuk bila waktu lewat petang dan hujung minggu. Taman rekreasi ini amat sesuai jika bersantai bersama keluarga di waktu petang atau dihujung minggu.


Khamis, 22 November 2012

Taman Desa Sri Qaseh 22/11/2012 Pemandangan pembinaan sepanjang awal November

Sekejap je rasa sudah nak bertukar tahun... dan lamaaaaa la pula kami rasa rumah kami nak siap-siap.... begitu la rasanya senjak akhir2x ni... biasa la kan... penantian tu memang macam tu la kan.... diringkaskan cerita kami kongsikan gambar perkembangan pembinaan Taman Desa Sri Qaseh pada November ini... Musim hujan yang tibaaa...

Rabu, 21 November 2012

Ada Lagi Kedai Gunting Rambut RM3

Hari tu  Abahnya, Syafiq dan Adam pi la cari gunting rambut sebab memasing pun rambut dah memanjang sakan dah. Bila pergi rumah kakak kami di Parit Yani, Yong Peng tu kami singgah la kedai gunting rambut. Sekali kami tengok harganya punya la murah.... macam pakcik ni buat kerja amal jeee... Satu kepala dewasa cuma RM3 dan Kanak2x pula RM2... 


Selasa, 20 November 2012

Pasar Awan Batu Pahat

Pasar Awan Batu Pahat ini sudah banyak berjasa kepada masyarakat setempat dan terutama kepada warga penduduk Batu Pahat. Daripada usia kecil sampailah sekarang pasar ini masih menjadi tumpuan pengunjung walaupun terdapat saingan dari pasaraya besar seperti Carrefour dan sebagainya. Semasa kecil apabila mengikut emak ke pasar memang ambil tander bahagian mengangkat ikan dan sayur la jawabnya... Cuma rasanya kemeriahannya ada berkurangan la jika dibandingkan seperti dahulu.

Rabu, 14 November 2012

Selamat Menyambut Maal Hijrah

Kami sekeluarga ingin mengucapkan Selamat menyambut Maal Hijrah. Pada masa pertukaran tahun baru ini kita disunatkan membaca doa akhir tahun pada waktu asar dan kemudian diikuti doa awal tahun pada waktu magrib. kami kongsikan doa ini bersama seperti di bawah ini.

Khamis, 8 November 2012

Bila anak sudah mula cuti sekolah

Minggu ni sekolah sebelah petang anak2x dah tak sekolah agama... semua ikut abah dan mamanya pergi opis. Adam pun tumpang joint sekali... dengan baju sekolah pagi la juga pi Dataran Masjid Putrajaya. Seronok la 3 beradik ni sebab nak pi main kereta remote control... 

Jumaat, 2 November 2012

Taman Desa Sri Qaseh 02/11/2012 Pemandangan pembinaan Jalan Tar

Alhamdulillah... Jalar pun dah di turap dengan tar. Pokok hiasan pun dah banyak yang ditanam... Taman permainan pun sudah hampir siap... Divider jalan pun hampir siap... Semoga kita semua dapat CF dan boleh menduduki pada Januari 2013 seperti yang dirancang... Begitulah kata Ah Soon yg merupakan penyelia kontraktor projek perumahan Taman Desa Sri Qaseh ini. Hampir sejam juga kami berbual-bual mengenai perkembangan Taman DSQ ini. Biar gambar berbicara mengenai perkembangan perumahan pada kali ini.....
Lori yg membawa muatan Tar 

Rabu, 24 Oktober 2012

Menaikkan Semangat kerja

Entah beberapa minggu ni semangat kerja turun mendadak... penat... letih... stress... semua ada....tapikan bila rasa tidak bersemangat tu kan.... gambar inilah penawarnya....Bila tengok aje terus sejuk hati dan bersemangat semula..... bila kenangkan anak2x maka dapatlah bertahan lagi untuk menghadapi keadaan yang sedang melanda.... mungkin ini salah satu cara untuk menangani strees kat tempat kerja.... anda pula bagaimana unutk menangani strees di tempat kerja...

Isnin, 22 Oktober 2012

Ingatkan orang jual tilam dengan Surat khabar lama je guna kaedah ini...

Pada hujung minggu  pihak Pembekal air telah memberikan peringatan kepada pengguna2x air yang masih tidak melunaskan bayaran tunggakan bil air. Ingatkan penjual tilam yg naik lori tu atau orang yg nak beli surat khabar lama je guna kaedah macam ni.... kira kreatif la jugak... heee3x


Jumaat, 19 Oktober 2012

Khamis, 18 Oktober 2012

Autoshow Sri Gombak

Tahniah kami ucapkan kepada blogger Khairul Ilhami dari blog gilamodified.blogspot.com yang sekarang sedang meningkat naik di atas usaha beliau sebagai penganjur dalam bidang pemotoran Autoshow.... daripada penganjuran di belah utara sahaja dan sekarang telah meluaskan jajahannya ke Lembah Kelang. Penganjurannya di Sri Gombak merupakan yang pertama untuk penganjuran Autoshow di sini dan pastinya akan ada lagi penganjuran - penganjuran yang seterusnya di kawasan Lembah Kelang nanti. Kami mendoakan yang terbaik untuk beliau meneruskan usaha dengan maju dan jayanya dimasa hadapan....

Inilah dia penganjurnya... nak menganjurkan Autoshow ke nak ke kebun  ni kawan???
siap ada tuala lagi kat bahu tuu... haa3x

Selasa, 16 Oktober 2012

Air Terjun Sungai Sendat Ulu Yam

Hujung minggu lepas kami sekeluarga menyertai konvoi ke Air Terjun Sungai Sendat.... Seronok la anak2x yang dapat tahu kami nak ke air terjun bermandi-manda... kami pergi beramai2x bersama rakan2x sekerja untuk beriadah bersama2x sebanyak 10 buah kenderaan sekeluarga yang bergerak dari MMU Cyberjaya. Sejuk betul air terjun ni tapi memang seronok la mandi kat sini....

Ahad, 14 Oktober 2012

Taman Desa Sri Qaseh 13/10/2012 Pemandangan pembinaan sepanjang awal October

Sepanjang awal bulan oktober ni nampaknya kerja-kerja penyudahan giat dijalankan... antaranya pembinaan Gazebo Taman Permainan, Jalan di taman perumahan ini, penyudahan paip air dan penyudahan kabel elektrik... Gambar-gambar di bawah ini merupakan gambar yang kami ambil semasa kunjungan kami ini...

1) Taman Permainan

Khamis, 11 Oktober 2012

Khasiat Telur Ayam Kampung

Pepagi ni kan layan serapan telur 3/4 masak pun sedap jugak .... Adam ni dia suka bebeno kalau telur yang 3/4 masak tapi kalau setengah masak atau yang masih cair putihnya dia tak suka.... tapi kalau macam ni la punya 3/4  telur masak tu memang dia suka... nak-nak telur ayam kampung macam yang dalam gambar tu.... 2 bijik boleh licin dia bedal seorang....


Selasa, 9 Oktober 2012

Nostalgia Duit Lama

Pagi ni tetiba jumpa duit syiling lama singgit.... dah tinggal kenangan dah penggunaanya setelah duit syiling singgit dimansuhkan pengeluarannya pada tahun 2005. Jadi nak berkongsi la sikit nostalgia hidup duit syiling singgit ni.... Siri pertama wang syiling sen diperkenalkan pada tahun 1967 dan munculnya wang syiling 1 ringgit (yang memakai lambang $ dan merupakan syiling terbesar dalam siri ) pada tahun 1971. Walaupun berbeza-beza diameternya, namun hampir semua syiling ini ditempa dengan reka bentuk yang hampir sejajar di muka hadapan dan belakangnya sekali. Muka hadapan syiling ini bergambar Bangunan Parlimen Malaysia serta lambang bintang dan bulan persekutuan yang berasal daripada bendera Malaysia. Semua syiling ini dibuat dengan kuprom nikel kecuali syiling 1 sen yang asalnya dibuat dengan gangsa pada tahun 1967 hingga 1972, kemudian dengan keluli bersalut tembaga mulai tahun 1973.

Sabtu, 6 Oktober 2012

Apabila ajar anak makan pedas


Harini mama nak ajar adam makan pedas.... usia adam yg dah cecah 3 setengah tahun tapi punya la penakut nak makan pedas... mamanya ajarlah makan pedas tahap pedas suam2x kuku jee.. Tak pedas mana pun....tapi dia punya jerit boleh terbalik satu alam jadinya.... pastu terus tak nak makan dah.... minum air je yg lebih.... 



Khamis, 4 Oktober 2012

Baby Fair at Jaya Jusco

Syukur Alhamdulillah, hari genap kandungan mama 26 minggu.... perut dah besar maka kenalah persiapkan apa yang patut untuk baby yang akan lahir nanti....  Dah lama juga x pergi JJ tetiba terasa lak nk gi sana, tu yang semalam menyempatkan diri jugak menjenguk JJ. X sangka pulak JJ ader sale termasuk baby fair... berbungalah hati mama untuk memilih keperluan tuk baby.... harga boleh tahan menarik yang penting kena pandai pilih kualiti dengan harga..
gelagat anak-anak

Rabu, 3 Oktober 2012

Taman Desa Sri Qaseh 02/10/2012 Perkembangan Sepanjang September

Dah dekat sebulan tak update perkembangan rumah... Minta maaf sangat2x kat jiran-jiran..... Syukur rumah kita ini dah semakin sempurna.... Masa bayar deposit air dan elektrik pada hujung minggu lepas di tapak taman perumahan Desa Sri Qaseh rasa seronok dapat berkenalan dengan jiran-jiran yang hadir sama. Semuanya ramah-ramah dan baik-baik belaka walaupun berlainan latar belakang kerja. Di ringkaskan, pada kali ini kami uploadkan gambar disepanjang bulan september yang telah kami ambil semasa datang ke Taman perumahan yang masih di dalam pembinaan ini...

Selasa, 2 Oktober 2012

Jalan2 Ikea.. cuci mata dan terapi jiwa...

Isnin lepas, mama kena cirit birit dan berkebetulan anak2 pulak cuti ganti sbb ari ahad lepas ada acara sukan tahunan Sek Cyberjaya.... maka dah kami pun semua lah duduk rumah..... maka keluarlah idea jalan2 ikea... Berbunga sakanlah anak menyokong idea tersebut.... dia orang bukan nk tengok koleksi Ikea terbaru tapi nak main kat Småland.

Rabu, 26 September 2012

Servis Aircond Kereta Toyota Avanza

Dalam usia kereta 6 tahun penyelenggaraan sistem penghawa dingin amatlah diperlukan. Ini kerana untuk membuang segala kekotoran debu dan habuk yang melekat di sirip lingkaran penyejuk "Cooling Coil" dan memastikan jangka hayatnya lebih lama bertahan. Bila habuk dan debu telah melekat maka proses pengkaratan akan berlaku dan ini akan menyebabkan kebocoran pada lingkaran penyejuk sistem penghawa dingin kereta anda. Natijahnya, sistem penyejukan udara akan gagal berfungsi. Gambar di bawah ini merupakan sebahagian proses penyelenggaraan sistem penyejuk udara pada kereta Toyota Avanza kami.


Isnin, 24 September 2012

Keenakkan Kelapa Bakar di Banting

Kelapa Bakar.... Mesti pembaca pernah dengar dan menikmati kelapa bakar.... Haritu kami pergi ke Banting kami terjumpa kedai di tepi jalan yang ada menyediakan kelapa bakar... Sungguh... ini first time kami rasa air kelapa bakar... teringin juga untuk merasa kelazatan air kelapa bakar ni. Jadi kami pun singgahlah sebentar.....


Jumaat, 21 September 2012

Mentarang Masak Pedas di D'Muara Sungai Besar

Hujung minggu lepas kami pulang ke kampung di Tanjung Karang untuk menghadiri jemputan kawin. Bila dah balik kampung tu tetiba teringat keenakkan mentarang ni.... Almaklumlah... mentarang ni hanya terdapat di sekitar Sungai Besar jeee.... Jadi kami pun berkunjung ke D'Muara untuk merasa masakan mentarang masak pedas dan juga kerang bakar sambil melayan bayu laut di malam hari.....

Rabu, 19 September 2012

Selamat Hari Jadi Mama

Semalam merupakan hari jadi isteriku dan kami sambut di Kelab Tasik Putrajaya... Dalam suasana menyambut hari jadi itu sambil itu juga boleh menikmati panorama indah di tepi tasik Putrajaya... Sambil bersantai-santai seisi keluarga mengimbau kenangan suka-duka sepanjang hidup kami bersama.. Sekadar ringkas tetapi penuh bermakna untuk kami sekeluarga....

Jumaat, 14 September 2012

Peringatan Menarik Untuk Sama sama Direnungi

Tengahari tadi kami sekeluarga pergi makan di sebuah kedai makan yang terdapat di Dengkil, Selangor. Kami rasa tertarik dengan kata kata yang terdapat di sisi kedai makan tersebut dan mengambil gambar untuk kita renngkan bersama... baik maksudnya untuk kita sama-sama amalkan.....

Rabu, 12 September 2012

Untuk Wanita: 2 Tabiat Bawa Ke Neraka..

Assalamu'alaikum wr wb ..

Sebagai peringatan untuk para wanita dipaparkan suatu peristiwa di suatu Eid, di mana seorang wakil telah dilantik dari kaum wanita untuk bertemu dengan Rasulullah SAW untuk meminta baginda SAW memberi ucapan khusus untuk kaum wanita. Baginda bersetuju dan menyuruh mereka berkumpul di Baabun Nisaa'. Setelah kaum wanita berkumpul, Bilal pergi memanggil Rasulullah SAW. Baginda pun pergi ke sana, dan memberi salam dan memberi tazkirah seperti berikut:

"Assalamu'alaikum, wahai kumpulan/kaum wanita.
Wahai kaum wanita, aku lihat kamu ini lebih banyak di neraka".

Ahad, 9 September 2012

Asah Otak Dalam Masa 30 saat

Selamat pagi semuaaa.... Dan selamat berhujung minggu..... kami nak ajak pembaca semua untuk mengasah otak yang membeku di pagi ahad ni dengan senaman otak.......heeee3x... jom kita layan gambar di bawah ini.... Cuba carikan siapakan yang akan dapat menemui sang puteri ini.... dalam masaaaa.... 30 saatttt....dari sekaranggg.........


Jawapanyaa adalah...... Klik la Baca Selanjutnya.....

Sabtu, 8 September 2012

Dataran Pantai Morib Banting

Hujung minggu lepas kami pergi ke open hause rakan di Banting... almaklum bila bulan syawal ni ramai yang buat open house kan... Bila dah sampai sana kami menyinggah ke pantai morib sekali sambil bersiar-siar di Dataran Pantai Morib. Anak2x bila dapat lepas seronok la dia jadinya... sambil bermain di dataran tu mereka bermain buih sabun yang tiup jadi belon tu... seronok je mereka ni....

Jumaat, 7 September 2012

Preggy 22 minggu

Syukur alhamdulillah perjalanan preggy, semalam dah masuk ke minggu ke 22. Ujian darah sudah, MGTT pun sudah. Kecut perut haritu, sebab takut kantoi minum air gula.. satu mug kena minum, nasib baik perisa oren tapi manis mak datuk... naik sebu perut sebab air gula semata jer dalam perut pepagi kena habiskan. Masa mgandungkan Adam memang kena chk rutin kadar gula dalam darah.. azab tu bila hari yang nak kena chk tu 4 kali dalam sehari ambil darah, pagi tengah hari petang dan malam...x maulah lagi camtu...

Sakitnya bila kena cucuk ambil darah... huuu3...

Khamis, 6 September 2012

Lain yang disuruh lain yang dibuatnyaaa...

Pagi tadi tetiba kereta tak boleh nak start la pulak... sekali periksa rupanya bateri dah lemah.... bateri yang dah berusia 3 tahun ni dah sampai masa untuk kena ganti dah.... Apa lagi... terpaksalah si suami menolak kereta untuk keluar dari parking kereta di rumah ni.... Maka suruhlah si isteri jaga stering kereta sambil suruh freekan gear dengan handbrake....Bila di tolak kenapa la berat sangat niiii...... cuba tolak lagi.... peerghhh.... macam dah nak kena buasir dah rasanya....

 

Rabu, 5 September 2012

Cendol Bakar Kuala Selangor guna Drive Thru

Balik kampung beraya di sebelah keluarga isteri di Tanjung Karang hari tu kami nampak warong Cendol Bakar dah semakin maju..... Sekarang kat warong tu dah ada drive thru..... Makin maju kami tengok warong cendol bakar ni....  Hebat betul strategi pemasarannya.... Cuba rakan2x tengok gambar di bawah ni.... Dahsyatttt.... Heeee3x


Isnin, 3 September 2012

Tempahan Kambing di Terima Untuk Pelbagai Majlis

Sekadar nak menolong kawan - kawan berniaga.... Kawan saya ni sedia menerima tempahan yang dibuat untuk produk ternakan kambing.... Kalau nak buat kambing golek pun boleh dan cuma tambah upah la... Silalah menghubungi talian rakan - rakan saya yang tertera jika ingin perlukan perkhidmatan mereka dan sebarang pertanyaan mengikut kawasan - kawasan yang sewaktu dengannya....

Napie :- 013-6287228 (Serdang-Seri Kembangan-Sungai Besi-Taman Equine)
Nahrul :- 019-6684922 (Bangi-Nilai-Seremban)
Ammir :- 013-3658005 (Kajang- Cheras- Langat)
Fazly :- 013-3414090 (Cyberjaya-Putrajaya-Puchong-Dengkil)
Mush :- 019-3669404 (Sekitar Kuala Lumpur)
Zaid :- 012-9033930 (Ijok -Kuala Selangor -Sungai Buloh-Klang)

Sabtu, 1 September 2012

Di Malam Kemerdekaan 2012

di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.
Ucapan daripada Mohamad Sabu



Rabu, 29 Ogos 2012

Taman Desa Sri Qaseh 26/08/2012 Taman Permainan Kanak Kanak dan Landskap Taman

Kami harap tidak terlambat lagi untuk mengucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin kepada bakal-bakal jiran kami ini. Jika ada tersalah fakta dan maklumat harap dimaafkan. Rasanya hampir sebulan lebih kami tidak update perkembangan perumahan Taman Desa Sri Qaseh ini. Sepanjang kami tidak update kami ada juga pergi melihat perkembangan pembinaan Taman ini tetapi tidak banyak perubahan yang ada untuk dikongsi bersama. Kebanyakkan kami perhatikan adalah kerja-kerja membaik pulih kecacatan yang ada pada binaan rumah sahaja. Selain itu, kerja  pembinaan landskap taman pula yang giat dijalankan... Jadi kami ingin berkongsi mengenai suasana di sana yang kami ambil untuk tatapan bersama.

Isnin, 27 Ogos 2012

Amalan Doa Ketika Kehamilan

Sekejap je masa berlalu... sudah 5 bulan kandungan membesar.... baby pun dah selalu gerak-gerak dan menegeraskan badan... semoga baby terus membesar dan menjadi insan yang terpuji di dunia dan akhirat... Kiranya nak berkongsi amalan doa yang baik untuk dipraktikan bersama ketika hamil dan juga berkongsi kehamilan dengan anak-anak sedara sekali yang sama-sama hamilkan anak sulong mereka.... Heee3x... makcik mengandung sama dengan anak-anak sedara sekali....

Rabu, 22 Ogos 2012

Berhari Raya di Pantai Teluk Batik Dan Lumut Perak

Sudah beberapa hari kami berhari raya dan pada raya ke empat kami berhari raya pula ke Perak. Negeri Perak ini kira tempat asal usul keluarga sebelah isteri. Di Parit Buntar lah nenek dilahirkan dan emak pula tempat permainannya. Manakala belah keluarga arwah bapa pula di Bagan Datoh, Perak juga...Bila sudah jauh beraya untuk mencari mood anak-anak kembali beraya kami pun singgah la di Pantai Teluk Batik Lumut. Kami lepaskan mereka bermain di tepi pantai pun mereka sudah seronok bermain pasir. Kami sampai pun dah nak senja jadi tak dapatlah mereka bermandi-mandian.

Si Syafiq yang gembira bila sampai ke pantai.
Macam orang terlepas dari penjara.

Isnin, 20 Ogos 2012

Kemalangan Ganas di Hari Raya Ke Dua

Kejadian kemalangan ini berlaku berhampiran dengan pekan Parit Yusuf, Muar pada hari raya kedua yang lepas. Kemalangan yang membabitkan AVANZA, ALZA dan VIOS.... kiranya ketiga tiga kenderaan ini adalah merupakan saudara sebapa iaitu TOYOTA juga laa...  Apa yang hendak direnungkan ialah Alza tu sampai tercabut tayar dengan shaft tayar sekali tu.... akibat di sondol oleh AVANZA.... hebat AVANZA ni.... dah le sondol ALZA... pas tu rempuh pula VIOS pula.... dah macam keter langgar kat funfair la pulak kan.... Namum syukur semua nyawa selamat....


Selasa, 14 Ogos 2012

Kereta Fasha Sandha di Bumi Cyberjaya

Masa bulan puase haritu sebelum nak balik berbuka puasa singgah la Pizza hut Cyberjaya untuk beli pizza bagi berbuka puasa nanti... tetiba nampak la pula kelibat Fasha Sandha menuju ke kereta ini... Dia buka kereta dan seakan mengambil sesuatu... Dia jalan cepat aje untuk menuju ke set lokasi pengambaran filem yang tak jauh dari situ... Maka terlepas nak jumpa Fasha Sandha dapat gambar dengan keretanya pun ok gak.... heee3x...


Isnin, 13 Ogos 2012

Kebesaran Allah dalam diri kita

Doktor memulakan syarahannya dengan membawa para hadirin memikirkan sejenak dengan hadith yang maknanya sedikit sebanyak "Dalam diri-diri kamu ada tanda-tanda kebesaran Tuhan". Doktor menyuruh kita melihat kedua tapak tangan dan perhatikan garis-garis di tapak tangan kita.Garisan-garisan di tangan kiri menunjukkan angka 8 dan 1 dalam Bahasa Arab dan tangan kanan 1 dan 8 dan membawa ke jumlah 81 + 18 == 99 iaitu bilangan nama Allah.

Berikut adalah antara intipati syarahannya secara ringkas:-

Sabtu, 11 Ogos 2012

Dilema Anak Tidak Bersahur

Salam jumaat..
Luahan Hati Seorang ibu...
Harini merupakan hari ke 21 kita berpuasa.. dan merupakan hari ke 3 kami tidak bersahur untuk tahun ini.... Masa x bersahur yang pertama haritu. Penat sangat dengan aktiviti harian kut,  tak perasan bunyi jam tau2 jer dah azan. Masatu syafiq sakit... tak tahu camner dia kena asama....dugaan jumaat yang minggu lepas... pada awalnya dia x mahu berbuka juga tapi dia disebabkan perlu makan segala ubatan terpaksa dia berbuka....
Ketika mendapatkan rawatan asma  , lelah atau semput

Jumaat, 10 Ogos 2012

Iklan Raya Terbaik 2012

Bila iklan raya sudah banyak disiarkan sempana hari raya yang akan tiba maka kami ingin kategorikan  yang terbaik dari sudut menyentuh hati dan perasaan kami untuk melihatnya pada ketika ini... Syabas kepada pencipta iklan-iklan ini kerana dapat menghasilkan sebuah cerita yang terbaik.... Kepada iklan Hari Raya Bernas merupakan paling terbaik berbanding Iklan Hari Raya Petronas...Manakala kedua-dua iklan ini merupakan iklan yang terbaik secara keseluruhan untuk semua jenis iklan Hari Raya 2012...


Khamis, 9 Ogos 2012

Kambing Golek Bersama Artis Fiza Elite Bell Ngasri dan Amir Raja Lawak

Wah... semalan jenuh juga la nak beratur ambik kambing goleh yang telah siap di bakar... Tapi kami terhibur la dengan lawak yang disampaikan oleh bell ngasri dan amir yang tak kering gusi.... Kira meriah la juga... Si fiza elite banyak tersenyum aje... kontrol ayu laa kiranya sebab redup je mata memandang.... huuu3x... Tu yang ramai kawan2x lelaki lepak kat situ .... pas tu nak ambik la gambar sekali kan agaknya... haa3x...

Fiza Halim Atau Fiza Elite

Rabu, 8 Ogos 2012

MAJLIS BERBUKA PUASA WARGA TV9 DAN MMU 'KAMBING GOLEK KITA PUNYA!'

Pada petang ni semua warga MMU akan berkumpul untuk memeriahkan majlis bersama warga TV9 dan selebriti tanahair yang akan hadir di kampus Cyberjaya. Memang seronok la dapat berbuka puasa bersama artis la pulak kali ini... sebelum ini berbuka bersama Ustaz Fauzi Forum Perdana dan Ustaz Asyraf Imam Muda Astro.... Walaupun tak dapat duduk bersebelahan ketika berbuka... haaa3x...


Selasa, 7 Ogos 2012

Pancing Ikan Zaman Teknologi Semuanya Mudah

Semalam jenjalan ke TESCO Nilai.... sambil beli lauk untuk bersahur sambil jenjalan bawa anak2x... Punyala si Adam ni nak main game pancing ni sebab teruja kot melihat ikan dalam skrin tv game tu... merengek la dia nak main game pancing tu.... sekali dapat token terus tak ingat dunia....Pancing ikan pada skrin je skrg ni kan.... Tak yah susah ke laut dahhh.....



Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.