Jumaat, 14 September 2012

Peringatan Menarik Untuk Sama sama Direnungi

Tengahari tadi kami sekeluarga pergi makan di sebuah kedai makan yang terdapat di Dengkil, Selangor. Kami rasa tertarik dengan kata kata yang terdapat di sisi kedai makan tersebut dan mengambil gambar untuk kita renngkan bersama... baik maksudnya untuk kita sama-sama amalkan.....


Papan tanda tersebut ada menyebut :-

KASIHNYA IBU MEMBAWA KE SYURGA
KASIHNYA SAUDARA MASA BERADA
KASIHNYA AYAH SANGGUPKAH BERPISAH
DAN KASIH ANAKNYA BERKORBAN NYAWA

Kata kata ini juga merupakan lirik lagu yg dipopularkan oleh Jamal Abdillah dan Syarifah Aini....


14 ulasan:

  1. aduh bang kaz n sis .. kata2 ayat tu sungguh syahdu ..tapi memang membawa maksud yang mendalam .. tapi mcm lirik lagu pun ada gak bang ..

    harap abang kaz n sis serta keluarga chat2 sahaja ..amin2

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang lirik lagu lama ni... sesekali layan lagu lama syok juga... mesti warung ni peminat syarifah aini atau jalam abdillah

      Padam
    2. Laaa patut la mcm kenal je ..betul2 tu ..umi sokong apa yang bang kaz cakap .mesti die peminat artis ni ..apapun ayat2 dlm papan tu memang benar belaka

      Padam
  2. Kasihnya saudara masa berada tu maksudnya masa bersama ye? Saya sangkakan masa kaya. Berada = kaya. Heheh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. masa kaya raya laa agaknya.... heee3x

      Padam
  3. Ooh teringat pulak lagu lama tu, senikatanya sedap didengar dan mendalam maksudnya. Kalau kasihnya isteri atau kasihnya suami, apa pulak ye?hehe..

    BalasPadam
  4. assalamualaikum kazman sue....sedap bila dengar lagu tu mendayu jer...:)

    BalasPadam
  5. ni mesti orang lama yg tulis atau papan tanda tu yang dah lama tergantung..
    sebab apa tau...dia eja "syorga"...cuba buat edisi siasat..heee

    BalasPadam
  6. ejaan lama tu...zaman mak saya ni..hehee

    BalasPadam
  7. menyusuk kalbu bila aku baca bro

    BalasPadam
  8. memang mendayu2 lagu nie
    nak2 sharifah yg nyanyi ;)

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum Kazman,

    Permata ayat yang sangat baik buat renungan kita semua...terbaiklah tuan kedai nih he.he....

    BalasPadam
  10. Salam..
    lagu yg sungguh mendalam maknanya..

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.