Jumaat, 21 September 2012

Mentarang Masak Pedas di D'Muara Sungai Besar

Hujung minggu lepas kami pulang ke kampung di Tanjung Karang untuk menghadiri jemputan kawin. Bila dah balik kampung tu tetiba teringat keenakkan mentarang ni.... Almaklumlah... mentarang ni hanya terdapat di sekitar Sungai Besar jeee.... Jadi kami pun berkunjung ke D'Muara untuk merasa masakan mentarang masak pedas dan juga kerang bakar sambil melayan bayu laut di malam hari.....

Bila dah sampai kami makan begitu sahaja sambil dicicah dengan sambalnya.... peerghhh... sedap jugak... tu pasal bila lama dah tak pekena rasa teringat2x nak datang lagi tu... Sambil bersembang sambil mulut menguyah tetiba dah habis dahhh... pas tu kami jenjalan la di sekitar D'Muara resort tu.... ada chalet dan tempat penginapan disediakan.... 



Gambar yang gelap ni gambar nelayan yang baru pulang ..... dah namanya malam kan... ambik gambar jauh gelap le jadinyaaa... heee3x


Pas tu memasing anak terus masuk tido dalam keter... semua dah terbaring atas kerusi keter dah.... tengok jam rupanya dah pukul 11 malam... patut la semua dah tidoooo... abahnya dapatlah drive keter dengan amannyaaa....

13 ulasan:

  1. wah sedapnya mentarang... dah lama x makan...

    BalasPadam
  2. x pernah mkn mentarang,mesti sedapkan.

    BalasPadam
  3. waa best ni, fresh seafood, nampak gayanya kena jalan2 cari makan kat Tg Karang juga ni..

    BalasPadam
  4. seumur hidup belum pernah rasa mentarang..waaaa!

    BalasPadam
  5. mmg best mkn kat sini..menjadi pilihan sy jugak kalau balik kg

    BalasPadam
  6. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedapnya !!! terliur umi bang .. ummmm nyam nyam ..tengok makanan tu terasa lapa pulak umi ni ..hihi

    BalasPadam
  7. sedap betul ni, sampai terliuq sudah KA hehehe

    BalasPadam
  8. Mentarang tu yang mana? Yang kerang tu atau yang mcm sotong tu?

    BalasPadam
  9. x pernah rasa lagi... mcm best... pernah lalu jalan ke perak sana... banyak tulis kiri kanan mentarang...

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.