Jumaat, 2 November 2012

Taman Desa Sri Qaseh 02/11/2012 Pemandangan pembinaan Jalan Tar

Alhamdulillah... Jalar pun dah di turap dengan tar. Pokok hiasan pun dah banyak yang ditanam... Taman permainan pun sudah hampir siap... Divider jalan pun hampir siap... Semoga kita semua dapat CF dan boleh menduduki pada Januari 2013 seperti yang dirancang... Begitulah kata Ah Soon yg merupakan penyelia kontraktor projek perumahan Taman Desa Sri Qaseh ini. Hampir sejam juga kami berbual-bual mengenai perkembangan Taman DSQ ini. Biar gambar berbicara mengenai perkembangan perumahan pada kali ini.....
Lori yg membawa muatan Tar 


Sebelum jalan di tar.. proses menyiram minyak tar dilakukan terlebih dahulu...

Lori ini sedang membersihkan sisa-sisa tar pada muatannya.

Jalan yang sudah diturap dengan lapisan Tar

Kat sini je kami boleh parking... yang lain dah tak boleh dah
sebab proses membina jalan tar sedang dilakukan.

Jalan yang sudah diturap dengan lapisan Tar

Jalan yang sudah diturap dengan lapisan Tar

Kerja-kerja menurap Tar giat dijalankan.

Kerja-kerja menurap Tar giat dijalankan.

Kerja-kerja menurap Tar giat dijalankan.

Kerja-kerja menurap Tar giat dijalankan.

Pekerja yang sedang meratakan Tar

Kerja-kerja menurap Tar giat dijalankan.

Kerja-kerja menurap Tar giat dijalankan.

Bahagian hadapan rumah yang telah siap diturap dengan Tar

Lubang yang digali untuk ditanam dengan pokok hiasan

Rumah kami yang telah di turap dengan tar

Jalan dihadapan rumah kami yang telah siap di tar

Divider jalan yang telah siap di bina

Taman permainan yang giat dibina

Iklan sudah mula ditampal di merata tempat.

Pemandangan selepas kerja-kerja menurap Tar dijalankan.

Laluan utama yang telah siap di tar.

Pokok hiasan taman yang akan ditanam di hadapan rumah.
Pagar di belakang rumah yang telah siap di cat

Jalan di belakang rumah yang telah siap di tar

Susur masuk ke taman yang telah siap di turap

17 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kazman&Sue,

    Wahhh bestnyaaa...Tahun depan mesti boleh duduk dah ni..luasnya kawasan dia Kak Ros nampak,tenang dan sungguh nyaman he.he...

    BalasPadam
  2. Salam...tahun baru, insyaAllah boleh masuk rumah baru la tu..

    BalasPadam
  3. Seronoknya kan, tengok progress pun dah dapat rasa aura rumah baru.

    BalasPadam
  4. dgr cite ada masalah dengan main paip air....yg dri luar...try kazman tanyer ape yg dimaklumkan kt sy maybe bole msk umah dlm bln 3....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye betul.. masa saya berbual ada si ah soon tu cerita... pihak kontrator sedang menunggu kelulusan untuk menebuk jalan yang menghubungkan paip air yg diseberang jalan tu ke taman rumah kita. Dia ada cakap mungkin siap lepas raya cina...

      Padam
  5. banyak dah tu siap....sonok tgk progress...

    BalasPadam
  6. dah x lama lg dh ni a.kazman / k.sue.. sy Alhamdulllah baru amik kunci rumah.. dua bulan ++ awal dr tarikh yg di jangka siap.. :)

    BalasPadam
  7. Desa sri qaseh ni ada org nak jual RM300k betul ker??? rumah tengah plak tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. errmm..yer ke..mcm mahal.

      Padam
    2. tentang harga saya tak berani nak komen lebih2x... kalau penjual dan pembeli dah bersetuju tak mustahil berapa je harga yang boleh....

      Pada saya laa... harga di Salak Tinggi ni macam dah naik laju sangat dah... jadi pada pandangan saya... jangan terpedaya dengan spekulasi hartanah semasa.... buatlah pilihan yang berbaloi dengan harga...Kalau semua projek mega dah siap sekeliling tu lain la harganya...

      P/s: buat masa ni masih berpuas hati dengan rumah ini lagi....

      Padam
  8. Abg kaz n kak su..nak tanya boleh? Durian apa citer?

    BalasPadam
    Balasan
    1. durian dah habis licin dah... kulit je ada yg tinggal kat depan rumah kami... cisss... tinggalkan kulit je org tu.... haaa3x

      Padam
  9. lambatnye rs...x sbr rs nk masuk umah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabarr.... tapi sama la kita...haaa3x

      Padam
    2. ABG KAZ TAU X MN2 NURSERI @ ORG JG BUDAK KAT AREA2 C2...NK KNE CR GAK NI...

      Padam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.