Rabu, 21 November 2012

Ada Lagi Kedai Gunting Rambut RM3

Hari tu  Abahnya, Syafiq dan Adam pi la cari gunting rambut sebab memasing pun rambut dah memanjang sakan dah. Bila pergi rumah kakak kami di Parit Yani, Yong Peng tu kami singgah la kedai gunting rambut. Sekali kami tengok harganya punya la murah.... macam pakcik ni buat kerja amal jeee... Satu kepala dewasa cuma RM3 dan Kanak2x pula RM2... 


Masa kami gunting rambut tu kami melayan la citer dengan pakcik ni... memacam petua juga yang dia turunkan... sambil tangannya laju mengunting tapi mulutnya tak henti2x bercerita mengenai petua orang dulu2x....

Antara petua yang dicerita  mengenai mendidik anak cemerlang... anataranya ialah mengejutkan anak2x seawal pagi sebelum subuh dan suruhlah dia belajar pada waktu itu. Pada sebelah malamnya biar tidor awal...supaya senang anak2x untuk bangun pagi... suruhlah anak mengaji sebelum mentelaah pelajaran di awal pagi...


Begitulah pakcik ni yang memberi khidmat masyarakat kepada penduduk sekitar sambil berkongsi pengalaman hidupnya. Jumlah yg kami di minta bayar hanyalah RM5 untuk 3 kepala... Si Adam tu pakcik tu bagi free aje sebab agaknya pakcik ni terhibur dengan telatah si Adam tu...haaa3x....

17 ulasan:

  1. ada gak yerk.. murah sesangattu...

    BalasPadam
  2. ye ke..bertuahnya..

    murah sgtlah..

    BalasPadam
  3. parit yaani kat belah mane kak? kat jln besar ker?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah, kat simpang 3 nak masuk ke sri bengkal.

      Padam
  4. murahnya... saya baru jer gunting kg kampung aritu... sorang RM 8... budak RM5...
    dulu ada gak kat putrajaya RM5. sekarang dah naik...

    BalasPadam
  5. pengsan! murah sgt tu..bagusnyaaa pakcik tu

    BalasPadam
  6. murahnya..best pula sambil dengar celoteh pakcik tu.

    BalasPadam
  7. mak aii murah tahap gaban..baik pokcik tu ye

    BalasPadam
  8. Ada lagi ke??? Dah la tukang gunting melayu. Baiknya dia. Biasanya kan bidang gunting rambut ni mamak yg konker. Anak2 pakcik ni mesti dah berjaya sbb tu bleh bagi tips mcm tu kan?

    BalasPadam
  9. petua pak cik tu bg betul..dulu zaman nur skolah mmg jd amalan nur study sblum subuh pastu tak tidur trus g skolah.ramai igt nur x study pdhal diorg tak nampak -.-"
    alhamdulillah Allah permudahkan jln utk berjaya dgn cemerlang :)

    BalasPadam
  10. assalamualaikum kazman sue...murah nyer ada lagi ek...?

    BalasPadam
  11. murahnyer..rasanya pakciknie bukan nak carik wit sangatkan?dia bg tip plak2.baguih noo..

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.