Isnin, 20 Ogos 2012

Kemalangan Ganas di Hari Raya Ke Dua

Kejadian kemalangan ini berlaku berhampiran dengan pekan Parit Yusuf, Muar pada hari raya kedua yang lepas. Kemalangan yang membabitkan AVANZA, ALZA dan VIOS.... kiranya ketiga tiga kenderaan ini adalah merupakan saudara sebapa iaitu TOYOTA juga laa...  Apa yang hendak direnungkan ialah Alza tu sampai tercabut tayar dengan shaft tayar sekali tu.... akibat di sondol oleh AVANZA.... hebat AVANZA ni.... dah le sondol ALZA... pas tu rempuh pula VIOS pula.... dah macam keter langgar kat funfair la pulak kan.... Namum syukur semua nyawa selamat....


Berbalik kejadian ini berlaku MUNGKIN disebabkan Avanza ini ketika sedang memotong dan secara tiba-tiba Alza ini yang sebaris dengan laluan avanza telah membelok ke kanan. Ini menyebabkan Avanza yang sedang menekan minyak (pickup) terlanggar belakang Alza dan seterusnya berlanggar berhadapan dengan Vios pula yang datang dari arah hadapan..

p/s: ( cerita ini adalah andaian penulis dengan melihat kedudukan kenderaan yang terbabit dengan kemalangan sahaja.... heee3x )



Jalan punya la jem panjang tahap tak hinggat... memang nenuntut kesabaran yang tinggi kepada setiap pemandu ketika berhari raya....


Semoga semuanya selamat pulang berhari raya......Mulakan tugas masing-masing walaupun mood kerja masih entah ke mana..... Mesti banyak open house sepanjang bulan syawal ni kan.... jadi pandulah berhati-hati... semoga selamat sampai semuanya.... aminnn...

18 ulasan:

  1. mujur takde nyawa melayang..selamat hr raya aidilfitri

    BalasPadam
  2. Alza tu bapanya Perodua, kan? Kira sedara tirilah tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah la kak.... satu genetik yg sama...

      Padam
  3. hebat andaian tu:D)) heeee...Selamat Hari Raya buat Kazman sekeluarga... tabakallahu minna wa minkum...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haa3x... tu la dulu cita2x nak jadi polis penyiasat tapi rabun jauh dengan rabun warna tahap kronik.... ujian mata tak lepas... haaa3x

      Padam
  4. aduhai, yg paling KA tajut raya2 ni

    BalasPadam
  5. masing2 berlumba nak potong memotong time raya...tak pk keselamatan org lain.yg penting laju cepat sampai..ish msg2 perangai...
    slmt hari raya aidilfitri...maaf zahir batin...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. bawak kereta memang banyak bersabar... tapi kalau dah takdir nak buat macam mana kan...

      Padam
  6. Masa Hari Raya pertama pun lebih kurang di situ jugalah Kaz/Sue kakak jumpa accident masa balik dari Melaka. Pun dahsyat juga sebab 4 kereta sekali. Jem gila...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya betul.... kalau ada eksident habisla jalan tu jem...

      Padam
  7. aduhhh xcident merata2 kan
    sedih lak
    sib baikk x der kematian kak .. huhuh

    BalasPadam
  8. salam Aidilfitri.
    musim raya ni kena hati2 bila memandu.

    BalasPadam
  9. assalamualaikum kazman sue...kenalah berhati2 semasa memandukan...;)

    BalasPadam
  10. uiiii bahaya tu... sondol-menyondol... risau juga mia bila di atas jalan raya ni... seniasa berhati2...

    BalasPadam
  11. Salam aidilfitri buat Kazman/Sue...

    Memang selalu risau dijalanraya, terutama di musim perayaan.

    BalasPadam
  12. berhati2 dijalan raya...selamat hari raya maaf zahir batin dari saya sekeluarga..:)

    BalasPadam
  13. Nasib baik xde kemalangan jiwa....

    BalasPadam
  14. bila tak sabar, ni lah jadinya kan..

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.