Khamis, 15 Disember 2011

Taman Desa Sri Qaseh 14/12/2011 Rumah Contoh Hampir Siap Dibina

Pada kunjngan kali ini kami dapati taman perumahan ini hampir 70% telah siap di bina atau sedang dalam pembinaan dinding dan bumbung. Manakala rumah contoh pula 80% hampir siap di bina. Lepas ini kita boleh tengok rumah contoh yang di bina di hadapan pintu masuk. Kami cuma bersiar-siar sekeliling Taman perumahan ini dan merakam perkembangan rumah yang sedang dalam proses pembinaan. Kami tidak bercerita mengenai proses pembinaan perumahan dan anda boleh merujuk pada entri kami yang telah lepas setelah melihat sejauh mana perkembangan rumah-rumah ini seperti yang tertera dalam gambar di bawah .....

Lot PT 3807 hingga PT 3816



Lot PT 3817 hingga PT3822

Saluran longkang yang masih di dalam pembinaan di kawasan padang

Rumah di lot 3801 hingga 3806

Rumah di lot 3801 hingga 3806

Kawasan lapang padang permainan dalam pembinaan

Rumah lot 3780 - lot 3800

Rumah lot 3780 - lot 3800

Pembinaan tembok dan jalan

PT3817 hingga PT3822 . inilah baris rumah kami

Lot di jalan utama masuk yg bermula dari PT 37XX
Lot di jalan utama masuk yg bermula dari PT 37XX

Lot di jalan utama masuk yg bermula dari PT 37XX
Lot di jalan utama masuk yg bermula dari PT 37XX 

Lot di jalan utama masuk yg bermula dari PT 37XX 
Lot di jalan utama masuk yg bermula dari PT 37XX

Rumah contoh yang hampir siap di bina

Tingkap yang telah siap di pasang

Lantai yang telah siap dibina

Bucu tingkap bilik tidur utama

Tandas utama

Ruangan dapur

Tandas di dapur

Ruangan dapur
Lot PT37XX yang di bahagiian hadapan pintu masuk


Pemandangan dari jejantas

Pemandangan dari jejantas

Pemandangan dari jejantas

Pandangan rumah contoh dari belakang



23 ulasan:

  1. seronoknye rumah dah nak siap..bila la rezeki kami sekeluarga pulak..

    BalasPadam
  2. RUMAH SEKARANG PON DAH MAHAL EK....TAPI NAK BUAT MACAMNE, ASET NI MESTI KENE ADA .. :)

    BalasPadam
  3. suraya - insyallah kami doakan suraya juga akan memilikinya....

    ikatankasihku - ha'ah la... kat melaka pun dah naik harga sama macam kat sini...

    ira - antara design terkini yang kami suami isteri suka...

    BalasPadam
  4. Tak lama lagi leh la duduk kat sane .. bestnya :)Taniah buat bang kaz n sis sue :)

    BalasPadam
  5. tak blh tgk lah umah2 dlm pembinaan ni.... sedih sbb masih mencari2 rumah utk di beli

    BalasPadam
  6. umi - tahun depan baru dapat rumah ni...

    wan habibah - jangan la sedih pulak.... insyallah ada rezekinya nanti yg mana rumah yang diidamkan...

    BalasPadam
  7. tak sabar nk ada rumah sendiri jugak bestnyaa...

    BalasPadam
  8. nanti sy nak dtg berkunjung boleh?

    BalasPadam
  9. masih tahap pembuatan

    Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

    BalasPadam
  10. hanis - insyallah bila balik malaysia nanti boleh la beli rumah yg lagi besar dari kami...

    lynda - boleh... dari serawak tu turun KLIA mesti lalu depan rumah kami nanti...

    konde - begitulah nampaknya sekarang ni...

    BalasPadam
  11. rumah untuk berlindung...


    semoga saya dapat memiliki rumah sendiri akan datang.. :)

    BalasPadam
  12. banyakkan bersyukur...rumahnya dah nk hampir siap.

    BalasPadam
  13. cepat gak progressnya.. x lama lg siap la tue..

    BalasPadam
  14. aien - insyallah aien nanti ada rumah sendiri....

    santri - syukur alhamdulillah...

    rahani - tu laa... lagi cepat siap lega hati...

    BalasPadam
  15. ada lg x rumah yg masih belum di beli???

    BalasPadam
  16. kazman mintak tolong skt sy salah seorg pembeli tapi sy xingat lot mana...? mintak tolong klu datang lgi kat dsq tolong tangkap gambar lot penuh rumah bole..

    BalasPadam
  17. tanpa nama - kalau tak silap saya kena berhubung terus dengan pemaju kalau nak tanya ada lagi ke tidak... 019-3849044

    dan seterusnya jika anda ingin saya ambil gambar rumah kediaman anda sila bagi saya no lot atau baris rumah anda berpandukan gambar yg tertera di atas... insyallah saya cuba ambilkan.

    BalasPadam
  18. beshnya dapat duk umah sendiri pah nie..kami masih tercarik2 umah lagi

    BalasPadam
  19. en. Kazman saya pemilik rumah lot 3760..umah no 3 dari jalan masuk..nnt ambilkan gambar..nak tgk progress umah..hihi time kasih..:D ~ida

    BalasPadam
  20. tq sabab kasi tau info. xpe nanti ape2 sy call yz.

    BalasPadam
  21. spa umah dia depan taman....angkat tgn

    BalasPadam
  22. sapa yg angkat tangan tu... aku tak nampak ni... nak kenal jugak bakal jiran aku ni... haaa3x

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini