Selasa, 16 Oktober 2012

Air Terjun Sungai Sendat Ulu Yam

Hujung minggu lepas kami sekeluarga menyertai konvoi ke Air Terjun Sungai Sendat.... Seronok la anak2x yang dapat tahu kami nak ke air terjun bermandi-manda... kami pergi beramai2x bersama rakan2x sekerja untuk beriadah bersama2x sebanyak 10 buah kenderaan sekeluarga yang bergerak dari MMU Cyberjaya. Sejuk betul air terjun ni tapi memang seronok la mandi kat sini....

Bila sampai aje rakan2x ada buat acara menyambut hari jadi anak2x mereka dan juga birthday rakan kami secara beramai2x... sambil berkelah sambil berseronok2x... Ni la kek yang di belikan hasil kumpul beramai-ramai... orang birthday  ni pun bukan tahu kami nak celebrate dia kat sini pun... sajer buat terkejut2x sikit... haaa3x...


Inilah suasana potong kek di tepi air terjun .... sambil bergembira sambil mengeratkan hubungan kekeluargaan sesama rakan opis...kami mendoakan semoga panjang umur dan bertambah rezeki serta cepat dapat jodoh untuk kawan kami ni yg masih bujang walaupun umur dah awal 30an... haaa3x



 Lepas ni apa lagi... anak2x dah tak sabar nak terjun mandi air terjunnnnn.... mandi timeeeee........



Ni pula rakan2x bahagian dapur yang bertungkus lumus menyiapkan makanan BBQ ... makanan lain dah siap2x bawah dari rumah... cuma BBQ ayam, ikan dan lain2x je yg bakar kat sini...





Ni la si adam yang dah kesejukkan baru nak naik daripada mandi air terjun..... kalau tak sejuk agaknya tak nak naik2x dahhh...


Ini pula tempat istirehat ibu2x dan baby2x.... sambil berbual2x kosong ( bual kosong je ker??... haaa3x )


Ni lah rakan2x kami yang turut menyertai perkelahan air terjun Sungai Sendat  pada kali ni... 


Begitulah aktiviti yang kami sertai pada hujung minggu lepas ni.... seronok jenjalan beramai2x ni...

23 ulasan:

  1. best kan
    dah lama anum x rasa suasana mcm nie

    BalasPadam
  2. mmg seronok kalau ada aktiviti mcm ni kat tempat cam ni hehehe

    BalasPadam
  3. beramai2 pegi mmg meriah ni...yg penting dpt rapatkan lg ukhwah disamping berekreasi bersama2...part BBQ tu bestnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. BBQ tu licinnn.... tinggal tulang jee...

      Padam
  4. best nye mandi sungai. lama tak g mandi

    BalasPadam
  5. syoknyer berkelah kat air terjun...
    dah lama Queen tak buat aktiviti mcm ni..
    skrg ni nak g air terjun x berani la..
    musim hujan dah kan... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah ... musim hujan... cuma kena hati2x sikit bila dah mendung.... tapi airnya betul2x sejukkkkk...

      Padam
  6. Kazman/Sue..

    Bestnya dapat jalan2 gang ofis, sportinglah dapat kumpul sekali.

    BalasPadam
  7. Cantiknya tempat ni.. X pernah sampai lagi.. Asik2 ke sungai gabai..

    Seronok berkelah ramai2 .. Meriah

    BalasPadam
  8. Seronoknya dapat buat aktiviti ramai2 camni. Anak2 la yang paling hepi kan? Mereka pun yang menjadikan suasana makin meriah.

    BalasPadam
  9. Seronoknya kakak lihat Kaz/Sue. Siap bawa tikar macam nak kenduri. Anak-anak biasalah selagi tak menggigil tak adanya mereka naik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg tu kami sokong... memang kalau tak kecut tangan mahu tak naik lagi... haaa3x

      Padam
  10. pegi ramai2 camnih mmg meriahkan.. sonok tgk gambo2 tuh.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. aktiviti tahunan di tempat kerja.... kami layann jeee....

      Padam
  11. seronok juga..tapi musim2 hujan..ni takut juga.

    BalasPadam
  12. seyesss dah lama x mandi air terjun ..
    teringat zaman belajar di kolej .. selalu juga lepak di ulu yam nie ;)

    BalasPadam
  13. Bestnya berkelah bersama keluarga dan rakan-rakan. Aktiviti sebegini dapat menyemai nilai-nilai kasih sayang dan semangat berpasukan. Syabas!

    BalasPadam
  14. wah Bang man... sempat picnic musim2 hujan ni... best ramai2 meriah...

    BalasPadam
  15. ulu yam......ya Allah bestnye mandi air terjun! :)

    BalasPadam
  16. lepas mandi manda yang memang airnyer sejuk gila2..mmg terasa laparlahkan perut??

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini