Khamis, 20 Disember 2012

Pantai Remis Kuala Selangor


Cuti sekolah ni kami bawa anak2x pergi pantai remis di Jeram, selangor. Maka... seronok la bebudak tu nak pi pantai... masing2x dengan alatan memasing untuk beriadah di tepi pantai... Bila sampai di pantai rupanya air tengah surut.... Jadi bebudak tu semua main pasir je laaa sambil bersantai2x di tepi pantai.... sambil tu gerai makanan juga menjadi tumpuan kami anak beranak...


Pantai Remis Kuala Selangor terletak 20 kilometer arah selatan Kuala Selangor iaitu di Sungai Sembilang, Jeram yang mana ia merupakan salah satu lokasi " eko-pelancongan" yang semakin di gemari oleh pelancong.



Pengunjung dapat membeli belah disekitar kawasan pantai kerana terdapat beberapa usahawan yang menjual pelbagai barangan seperti pakaian, kraftangan, buah-buahan, sayur-sayuran, hasil tangkapan dari laut, makanan serta minuman.


 Aktiviti bermain pasir ni la yang ditunggu2x... air pun tengah surut maka layan pasir je laaa... Cari kawasan redup bawah pokok maka 3 beradik ni pun leka hampir sejam setengah main pasir... bila haus je main order je kat gerai sebelah kami ni....




 Siap la sudah istana pasir yang dibina oleh mereka... dah habis main pasir baru boleh ajak balik... kalau tak ... memang muncung la memasing bila ajak balik...

13 ulasan:

  1. minggu depan, insya-Allah saya ke kuala selangor. nanti saya cuba terjah...

    BalasPadam
  2. Alahai.. awat tak singgah umah Che Mid.. kat Meru je..

    BalasPadam
  3. Teringat lagu Sudirman pulak bila tengok Pantai Remis ni...

    BalasPadam
  4. saya pergi juga,..napa kita tak terserempak yer..hihii

    BalasPadam
  5. assalamualaikum kazman sue...best nyer jenjalan dipantai...;)

    BalasPadam
  6. hari2 lalu sini tapi tak sempat nak singgah pantai remis tu....

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Kazman&Sue,

    Wahhh Kazman...seronoknya bawak keluarga makan angin kat tepi pantai...siap buat istana pasir lagi..cantik pulak tu he.he..

    Nampak tenang ja suasana kat situ ya Kazman&Sue...

    BalasPadam
  8. seronoknya bawak anak2 jalan2 ... main pasir kat pantai memang meyeronokkan time kecik2 ..kalau dah besar ni .. tak minat dah nak main pasir kat pantai hihi ..

    Kita jadi orang dewasa pasti tersenyum tengok telatah kanak2 (^_^)

    BalasPadam
  9. Assalam..
    Ingatkan Pantai Remis ada kat Lumut je...rupanya kat Selangor pun ada ye..

    BalasPadam
  10. best nye...dah lama tak g pantai...

    BalasPadam
  11. lebih 10 thn dok kat selangor ni tapi sekali pun x pernah pegi... hemmm ..... kesian3...

    BalasPadam
  12. kalaukat ganu boleh carik remis sekali=)lamanya nurul tak ke pantai

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini