Selasa, 26 Jun 2012

Keindahan Air Terjun Sungai Pisang

Setelah kami tersesat selama sejam perjalanan kami pun berpatah semula ke bawah sehingga bertemu di hadapan terowong di mana tempat kami mula-mula tersalah pilih haluan. Kami meneruskan perjalanan kembali dan akhirnya barulah kami bertemu dan menikmati keindahan panorama Air Terjun Sungai Pisang.


Kami semua mandilah sepuas-puasnya sambil merehatkan badan yang keletihan setelah hampir 2 jam trackking di tepian anak Sungai Pisang ni. Bila kami lapar kami makan dan kemudian sambung mandi-manda lagi... heee3x... bestt... airnya sejukkk...







Selepas mandi kami pun menuruni anak sungai... Terasa segar badan selepas bermandi manda... Paling seronok sekali tentulah si Syafiq yang seronok berendam dalam air yangs ejuk tu... Kat bawah ini saya ada merakam video ketika melalui dan menyusuri laluan yang terdapat di tepi sepanjang anak sungai....

video

Tamat sudah penjalanan kami ini. Seronok walaupun letih... Kenangannya indah bila dapat bermandi-manda sama....

31 ulasan:

  1. Balasan
    1. kat gombak... turun jalan ke karak ikut jalan lama...

      Padam
  2. Terpencil gak tempat ni. Kalau nak pegi berdua je dgn suami mesti seram kan? Kena pegi ramai2 la baru meriah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang terpencil dan masih hutan asli... tempat pun dekat dengan hospital orang asli gombak.... heee3x

      Padam
  3. dlm tersesat ada hikmah lain kan.. bestnya dpt mandi manda...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tengah mandi manda pun kena gigit pacat juga... hati2x laa...

      Padam
  4. akhirnya...dapat juga mandi manda selepas tersesat...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. advanture sungguh trackking kali ni....

      Padam
  5. Bestnya, nampak sejuk je airnya.

    BalasPadam
  6. xpenah taw pun pasal air tejun ni....first time dgr....lama xmandi manda kt lua..

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang tak de pun signboard kat tepi jalan... main redah jee...

      Padam
  7. kenapa sy x penah dgr nama tmpt ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu laa... masa pergi pun tak jumpa signboard air terjun sg pisang pun.. heee3x..

      Padam
  8. wahhh!!!seronok nye...dah lama tak g air terjun...

    BalasPadam
  9. dah lama sgt x mandi air terjun....

    BalasPadam
  10. seronoknya
    cantik air terjun nie

    BalasPadam
  11. wah sonoknya mandi air terjun..
    sejuk dan nyaman je rasanya kan.. :)

    BalasPadam
  12. wah bestnya..sy belum sampai ke air terjun sungai pisang..dulu masa belajar kat uia ad jugak p picnic kat sungai pisang...mandi2 kat ank sungai tu jer

    BalasPadam
    Balasan
    1. yee betul... dekat dengan UIA juga...

      Padam
  13. Bestnya mandi air terjun. Nampak air dia pun kakak dah dapat agak dia punyalah segar dan sejuk. Ini kalau buat bbq 10 kilo pun habis langsai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. batul laaa.... anak tu siap mandi... pas tu makan... pas tu sambung mandi... pastu makan balik.... puas layan si syafiq tu....

      Padam
  14. wahhhh besnyaaa..lama tak mndy air terjun...

    BalasPadam
  15. pasai pa jd blog not found bro ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. semalam kena apa tah...macam kena hack aje... pagi tadi baru dapat solve...

      Padam
  16. best tempat tu.. lama sangat tak ke sana.. ;)

    BalasPadam
  17. tersesat ke macam ni? tersesat tu ikut makna saya, masuk hutan tak jumpa jalan keluar. kalau boleh saya pun nak tersesat kat sini...heee

    BalasPadam
  18. besnya..rasa sejuk dah tengok air terjun tu..hehe..

    BalasPadam
  19. Memang best la tempat nih bang .. sejuk je mata umi tengok ..

    Hahhhhh ..apa kata abang n sis hantar alamat blog abang kat APA KATA WANITA .. Sebabnya kan ..umi tengok abang n sis selalu cerita tentang kehidupan dan pekerjaan .blog mcm nih bagus kalau dipamerkan kat tv .. APA KATA WANITA selalunya jam 3 hari AHAD .. seronok jugak kalau tengok blog abang n sis ada dipamerkan kat situ (^_^)

    BalasPadam
  20. terasa sejuk sampai ke tulang nie...lama dah tak mandi air terjun

    BalasPadam
  21. Bestnya mandi manda kan.. Alhamdulillah jumpa jalan pulang...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini