Ahad, 3 Jun 2012

Trip to Penang Island - Batu Maung - Permatang Damar Laut

Ketika perjalanan kami melewati kawasan Bayan Lepas - Batu Maung kami dapat perhatikan banyaknya projek perumahan yang cantik-cantik dengan corak binaan moden. Rumah teres tiga tingkat banyak dibangunkan di sini. Kemudian pemandangan kami pula diselangi pula oleh deretan kampung di sepanjang perjalanan ini.

Seronok juga melalui kawasan bandar dan seterusnya melalui kawasan kampung. Semasa melewati Bayan Lepas kami melihat Lapangan Kapal Terbang Bayan lepas dan meneruskan perjalanan ke Batu Maung. Jom kita melihat peta perjalanan kami seperti gambar di bawah ini




Persisiran Pantai yang terdapat di Permatang Damar Laut...




Seterusnya kami memulakan perjalanan kami kembali menuju ke Balik Pulau.... Kami suka perhatikan perjalanan ini untuk melihat keindahan kampung di sana....


13 ulasan:

  1. jauh sungguh perjalanan yer... mmg pusing satu pulau ni.. mesti syokkan... :) larat ke kak sue jalan jauh2 ni abg kaz?

    BalasPadam
    Balasan
    1. masa ni dia dah bersandar separuh baring.... heeee3x...

      Padam
  2. teringat kenangan mandi di kawasan Batu Maung kena "tarik" dengan ombak..tapi tak serik :)

    BalasPadam
  3. wahhhhhhh, laut..hum rindu ngn pantai air tawar

    BalasPadam
    Balasan
    1. uikk... ada ke pantai air tawar....

      Padam
  4. cantik pemandangan laut..tp laut dengan tebing dkat sangat kan..mcm bahaya jer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tengah air pasang la tu... memang best la ronda satu pulau ni...

      Padam
  5. assalamualaikum kazman sue...seronoknya dpt jenjalan di tepi pantai nyaman suasana...:)

    BalasPadam
  6. pantainya macam nampak bersih je=)

    BalasPadam
  7. la bro awat mai penang x g tau !

    BalasPadam
  8. bestnye.. sabtu ni, ella g penang pula.. penang mariii..

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.