Jumaat, 22 Jun 2012

Renungan di Hari Jumaat

Berapa kali kita mengucapkan kesyukuran kepada Allah yang telah memberi kita rezeki setiiap hari???? Namun sebenarnya kita patut senantiasa rasa bersyukur sentiasa kerana di setiap saat kita senantiasa mendapat rezeki daripada Allah S.W.T yang berupa pelbagai rezeki yang kita sedari atau pun tidak......



Antara rezeki yang kita jarang sedari :-


  1. Pernafasan - tanpa udara yang bersih dan sihat mustahil kita boleh hidup...
  2. Tubuh badan - tubuh badan yang sihat menjamin kita untuk terus beribadah.
  3. Makanan - mudah untuk kita mendapatkan makanan yang lazat di bumi Allah ini.
  4. Minuman - mudahnya kita menghilangkan dahaga ketika kita kehausan..
Begitulah rezeki sedikit sebanyak yang kita sedari ataupun tidak.... Semoga kita termasuk didalam golongan orang-orang yang senantiasa bersyukur.... aminnn

14 ulasan:

  1. mmg sgt bersyukur di atas segala kurniaan yg Allah berikan... :)

    BalasPadam
  2. ramai terlupa nikmat yang berterusan mcm tu

    BalasPadam
  3. mmg sgt bersyukur..kesian la tgk budakt tu tegok je kan..

    BalasPadam
  4. Allah, Allah, Allah..besarnya nikmat Allah, syukur sangat2!

    BalasPadam
  5. assalamualaikum kazman sue....alhamdullilah dgn nikmat dr Allah..:)

    BalasPadam
  6. amin. semoga kita tak lupa utk bersyukur atas rezeki yg tak pernah putus. :)

    BalasPadam
  7. sedihnya tengok gambar tu!

    BalasPadam
  8. tersentuh hati melihatnya......

    BalasPadam
  9. nauzubillah dari perasaan tidak bersyukur...

    BalasPadam
  10. bersyukur bila kita masih mampu menjamah KFC berbanding budak dalam gambar tu.. tersentuh hati dibuatnya..

    BalasPadam
  11. bersyukur...dah lama Kancil ndak menjamah ayam goreng KFC nie...asyik McD je...hehehe

    BalasPadam
  12. amin..nice entry..moga diri kita sntiasa bersyukur pdNya

    BalasPadam
  13. Kita ini setiap saat dirahmati dengan rezeki dan belas ehsah dari Allah. cuma ramai yang tidak mahu bersyukur dan mengakui kelemahan diri. Apa apa pun, kita ni semuanya disayangi oleh Allah setiap masa.

    BalasPadam
  14. Bersyukur ya Allah... Alhamdulillah.

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.