Rabu, 27 Jun 2012

Taman Warisan Pertanian

Taman Warisan Pertanian ni kiranya best la untuk bawa anak dan keluarga bersiar-siar. Punya la pergi banyak kali pun tak pernah masuk sampai dalam-dalam.. Selalunya kami makan je di sini. Kira best la jugak makan bawah rimbunan pokok kelapa sawit. Kot kalau kat kampung jadi pemandangan biasa je la kan.
Serba sedikit tentang Taman Warisan ini,  Taman Warisan Pertanian terletak di Presint 16 Putrajaya. Taman ini menekankan peranan dan kepentingan pertanian komersil di Malaysia. Ini termasuk pokok getah, kelapa sawit, kopi, teh, koko, buah-buahan, herba dan rempah.


Kat sini disediakan tempat meletak kereta kepada pengunjung dan sambil menjamu selera bolehlah biarkan anak2x bebas bermain. Seronoklah diorang semua...




 Ni pula tangga untuk naik ke tempat makan di atas tu. Konsep gerai dia macam gerai-gerai mengikut menu makanan dan minuman. Di belakangnya pula ada kedai menjual kraftangan atau barangan desa.


Ni pula tempat meja makan untuk pengunjung. Di sini kalau sebelah petang nampak ramai yang datang.. mungkin pekerja sektor kerajaan balik kerja terus makan di sini.


Ni pula anak yang tidak duduk diam... ada je aktiviti mereka ni semua.... belakang tu ada pokok kelapa sawit... Ala-ala seperti makan di kampung....


Bila dah makan semua dah tak pandang kanan-kiri dah.... Agaknya tak sedar gambar kena snap ni... haaa3x...




Begitulah serba sedikit mengenai Taman Warisan Pertanian di Putrajaya....

21 ulasan:

  1. wahhhh banggggggggggggg .. lama sungguh umi tak kesini ui ui ..

    best jugak kalau gi cni .. nampak sejuk n aman damai je bang ..

    seronok tgok sis sue mamam .. bestnya makanan kat situ .. terliur pulak umi hihi ..

    apapun ..best baca citer ni .. seronok tgok abang n sis bawak anak2 jalan2 (^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pe la umi... nanti umi ada anak umi tahu la .... haaa3x...

      Padam
  2. putrajaya eh.. knplah Quuen xtau eh ada taman warisan kat sini.. hihihi

    BalasPadam
  3. semoga taman ni kekal.. dan tak dimusnahkan..

    BalasPadam
  4. kat putrajayakan??nurul mmg skua lepak ngan family kat situ=)suka mkn nasi ayam

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa3x... betul2x... sedap jugak tu...

      Padam
  5. Lia tak penah sampai lg ke sini.. Hehe

    BalasPadam
  6. Selalu juga ngan family mkn kat sini....

    BalasPadam
    Balasan
    1. warga putajaya mesti tahu makan kan sini kan...

      Padam
  7. kemain seronok anak2 akak n abg tu yea..hihi

    BalasPadam
  8. Ummi pun dah pernah singgah kat sini, tapi malam, tak nampak sangat sekitarnya.

    BalasPadam
  9. lya xpnh smpai sini... menarik gak tmpat ni

    BalasPadam
  10. assalamualaikum kazman sue...mama pernah sampai sekali kat sini...

    BalasPadam
  11. belum ada peluang untuk sampai sini hee

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah.. dah pernah sampai sini.. bawak murid- murid sekolah jugak. hehe biasalah cikgu...

    BalasPadam
  13. x pernah sampai sini layie ... huhuhu

    BalasPadam
  14. Makanannya okay ke tak? Itu je yg penting... Hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok... setakat selera kami sekeluarga boleh layan lagi kat sini... heee3x

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini