Selasa, 25 Oktober 2011

ICT Shah Alam semakin menarik !!!

Pada malam minggu yang lepas kami sekeluarga jenjalan di ICT Shah Alam... Bukan apa... sajer membawa keluarga yang datang dari Johor ... Last kami pergi awal tahun 2011 namun kunjungan kali ini nampaknya sudah banyak perubahan.... Taman permainan juga dah bertambah banyak... makin seronok la anak-anak kami...Jom kita layan gambar semasa kami berada di sana...

 Gambar yang di ambil di dataran ICT Shah Alam....
Dataran ICT Shah Alam


Replika Zirafah yang di bina di satu sudut pinggir Dataran ICT....

Replika yang terdapat di luar bangunan salji....Sekali masuk RM25 hinggit dewasa dan RM20 hinggit untuk kanak-kanak. Bawah 3 tahun PERCUMA.....

Replika rusa yang terdapat di luar bagunan salji....

Replika kuda yang terdapat di luar bagunan salji....

Kalau datang sini tak berposing sebelah pokok bercahaya ni memang tak sah....
Gaya anak bujang abah di dataran ICT.....
Ni pula gaya bebas dari anak dara abah di dataran ICT....

Orang ramai berpusu-pusu membawa anak mereka ke taman permainan di sini....

Antara permainan ala-ala roller coster untuk anak-anak.... Permainan ini pun semuanya dilimpahi cahaya  yang menambahkan lagi seri di malam minggu kami....

video

 Adam bersama anak buah kami .... nak naik tapi takut.....

Kaunter tiket untuk masuk ke bangunan salji di ICT Shah Alam....

 Permainan yang terdapat di dalam Bangunan Salji.....

Mereka berposing di sebelah Replika Iglu Orang Eskimo .....

 Tanda-tanda kesejukan sudah muncul pada Adam.... tapi masih bersemangat lagi untuk bermain....

 Wahhh.... seronok sakan nampaknyaaa..... patutla mama dengan abah tunggu lama di luar....

Bergambar ramai-ramai di dalam bangunan salji.....

Gaya Adam kesejukan di dalam bangunan salji....

Replika beruang kutub yang terdapat di dalam bangunan salji...

Anak-anak bergembira bermain salji di dalam bangunan salji.... 

Anak-anak bergembira bermain salji di dalam bangunan salji.... 

Anak-anak bergembira bermain salji di dalam bangunan salji.... 


Setelah anak-anak semuanya dah beku kesejukan ... kami pun pulang.....Mama dengan abahnya cuma tunggu di luar aje.... mereka masuk bersama sepupu-sepupu mereka yang datang dari Johor.

Sempat lagi berposing dengan spanbob!!!

Beginilah rupa orang ramai yang berpusu-pusu datang pada malam minggu....



14 ulasan:

  1. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa cantiknya time waktu malam ..wawa tak berkelip mata umi. Huuuu kat sarawak mane de bende mcm nie sob sob sob

    BalasPadam
  2. best wooo umi.... sekarang nak main salji tak yah beli tiket kapalterbang mahal2x nak ke oversea... bayar RM25 hinggit jee dah boleh main salji...

    BalasPadam
  3. Wahhh bestnye..lame dah x g ICT

    BalasPadam
  4. iye bang? bestnya ..kalau umi umi baring2 kat sane hihihihi ..bestnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  5. memang best dah... dulu pergi masa tu masih dalam pembinaan lagi... sekarang banyak dah disediakan tempat permainan... larat bayar atau tak je....makin malam makin meriah...

    BalasPadam
  6. Dah lama tak gie ICT... Dulu ader lampu jerk... sekarang macam2 ader hek....

    BalasPadam
  7. Lady Ija... ha'ah... dekat dataran ICT tu dah ada roller coaster... kapal berayun.... keretapi... kira memang meriah dah sekarang....

    BalasPadam
  8. huwaaa... syoknya... sabtu lepas g umah adik ipar.. kat s. alam.. ingat mlm nya nak pegi icity.. tp anak plak tidooo

    BalasPadam
  9. wan habibah memang best dah sekarang... kira ok la berbanding dulu....

    BalasPadam
  10. another captured of iCity Shah Alam. kat sini...

    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/www-11-wild-captured.html

    BalasPadam
  11. dah lama tak singgah..macam2 ada...

    BalasPadam
  12. pernah pergi tahun 2010..masa tu tak de apa sangat..

    BalasPadam
  13. Ada urusan di Shah Alam/Klang/USJ Subang Jaya i.e Summit USJ, Alam Sentral, Kota Kemuning, SACC Mall, I-City, Wet World, ADTEC, CIAST, WISMA GM, UITM, UNISEL, MSU, POLITEKNIK Shah Alam atau sebagainya. Tempahlah homestay kami yang berdekatan dengan harga murah & berpatutan (RM180/semalam) dan boleh layari INTERNET @ UNIFI percuma. Layari blog kami untuk info terkini di http://onlinebookinghomestay.blogspot.com

    p/s: perkhidmatan sewa harian juga disediakan

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini