Rabu, 2 Mei 2012

Syukur dapat Bil Air Pertama dari SYABAS

Sabtu lepas, sejarah dalam hidup kami yang menghuni apartmen angerik selama 10 tahun akhirnya mendapat meter individu dan kami telah mendapat bil yang pertama. kami agak takut sebab sebelum ini pernah satu malam paip x tutup gara2 syafik lupa tutup paip. Tah berapa meter padu air yang terbuang untuk malam tersebut....  terasa membazir, tapi nk buat macam mana... sebenarnya selalu juga anak2 kalau lepas menggunakan tandas lupa nak tutup paip, aper lagi tunggu jelah pihak JMB akan kelurkan bil mengikut harga takrif perindustrian.. faham2 sendiri jelah nilainya tentu besar.


Hari sabtu lepas kami yang bersantai2 didepan rumah dikejutkan dengan pihak syabas untuk membaca meter. jeng jeng  jeng.... dup dap  dup dap... kecut ooooo  dapat meter pertama...... nk tahu tak berapa meter kami... tungggg.... sekejap


Syukur
inilah hasilnya.

 
suka duka yang akibat pemotongan air umpama acara tahunan untuk perumahan putra perdana yang  kami lalui sewaktu ketiadaan air gara mengunakan meter pukal akhirnya berlalu.  
Tidak lupa juga kepada rakan 2 yang penduduk Putra perdana yang tengah menghadapi pemotongan kami doakan kalian tabah melalui proses migrasi ke meter individu.

nukilan: mama sue.

19 ulasan:

  1. bil air biasanya tak mahal macam bil elektrik..
    saya punya bil air pun sebulan 7 ringgit je.paling banyak 9 ringgit..

    BalasPadam
  2. since kami kawen ni tak pnh lg bayar bil air..cuma skali je time paip bocor kena caj RM3 hehe..tahniah la kak dapat bil pertama..pree pulak tu ngeeee

    BalasPadam
  3. bil air umah sy pun sellaunya bwh RM10.. x rasa membebankan sgt la.. klu letrik agak mahal jugak..

    BalasPadam
  4. seronokle dapat bil pertama..
    bil air ciput jerk nak bayaq compared to bil letrik
    kalau RM0.00 tiap2 bulan lg best kan:

    BalasPadam
  5. lebih kurang bil umah lia jugak. klu lebih sikit mesti sbb anak lia mandi air dlm kolam angin dia tu. hehe

    BalasPadam
  6. bil air saya cuma rm4 je sebulan..hihi

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah..
    Bayaran semasa RM0.OO ye, beruntung orang Selangor..

    BalasPadam
  8. kalo bila api tu, langsung x payah bayar da...=)
    tp biasanya bil api mahal je kan..byk keperluan..

    BalasPadam
  9. untung jd rakyat selangor

    BalasPadam
  10. Sue... seronoknya kakak melihat bill air yg Sue dapat. Kalau kakak dapat macam nie memang lompat bintang. Nak tahu bill air kakak paling sikit pun 70-80 ringgit. Dulu masa ada bibik lagilah sampai 200 ringgit tau...

    BalasPadam
  11. enjoy dulu... mana tahu 3-4 bulan lagi dah takde air percuma....

    BalasPadam
  12. Seronok kan bil air percuma. Hehehe. Harap2 terus la percuma lepas ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. syafiq jgn lupa tutup paip tau next time...

      Padam
  13. salam singgah n follow sini :D

    dr

    http://afasz.blogspot.com

    BalasPadam
  14. wahhh..bestnye xyah byr..kitorang bil air oke lg, kalo yg letrik mmg byk giler nk kene byr..huhu

    BalasPadam
  15. bil air memang lebih rendah dari eletrik...tapi rendah2 pun kena juga jaga2 kalau terbocor tanpa sedar ke...mahal gila bil melambung :D

    BalasPadam
  16. Dah ada meter air sendiri kena pastikan paip sentiasa ditutp slps digunakan....

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.