Rabu, 17 Ogos 2011

Kehebatan Surah Al-Waqiah.

Salam Semua...
Sudah 16 hari kita berpuasa.... Pepagi lagi aku termenung... yerlah dah 16 hari puasa rasanya amalan yang yang nak direbut pada bulan Ramadhan nih macam x der jer.... rutin harian yang perlu dilakukan... ah alasan...nk mengaji pun x sempat2... apa nk buatyer masa student x sampai lagi??? Hah dapat idea dengar jelah mengaji dari Youtube... maka dapatlah dengar orang mengaji...


Sungguh sedap ia mengaji. Sambil mendengar aku berdoa yaAllah Permudahkan hidupku, murahkanlah rezekiku, Kau berilah aku hidayah dan janganlah kau tarik setelah Kau beri.... Terlalu kerdil aku disisiMu YaAllah. Tiada amalan yang dapat aku persembahkan padaMU tapi sungguh banyak dosa yang aku himpun. Aku tak layak untuk syurgamu tapi aku tak sanggup menanggung siksa nerakaMu... Berilah rahmat ke atasku dan seluruh keluargaku.. Amin. 

Dalam aku termanggu aku dikejutkan dengan masage dari adik aku sorang yang perempuantu... dialah satu2nya adik perempuan aku. Segala susah senang selaku kami berkongsi bersama... nak jadi ceritanya semalam gomen dapat bonus raya termasuklah adik akunih.... syukur aku juga dapat tempiasnya.

Bila dipikir2 tulah hikmah membaca surah al-Waqiah. Rezeki yang tidak disangka2. Sapa tahu ada adik yang nak bagi duit raya advance. Terima Kasih kepada adikku Nurul Huda, semoga murah rezeki. Maka banyakkanlah baca surah Al Waqiah dan Ayat seribu dinar. Ada rezeki yang tidak disangka2

2 ulasan:

  1. terima kaseh atas perkongsian ini

    BalasPadam
  2. Insyallah rezeki ada di mana-mana...kita kena terus berusaha..

    BalasPadam