Isnin, 21 November 2011

Cuti sekolah di kampung!!!!

Ni la kisah perjalanan meng"POS" anak ke kampung.... Sebenarnya ni9 lah kali pertama seumur hidup mama pisah dengan Syafiq dan iqa jauh... dekat batu pahat, selalunya paling jauhpun kat Tanjung karang. Ni dah menyeberang beberapa negeri barulah sampai....Sedih ooooo anak2 jauh. On the way balik tu kami singgah kat hentian kecil di tangkak... kami berhenti sebab nak mandikan pagi si Adam yang telah bangun tido... Almaklum gerak pagi....sian pulak nak mandikan dia pagi2x....  bila kami berhenti kat perhentian kami jumpa la keter power Lotus ni... apalagi si adam pun posing la depan keter ni lepas mandi ... Sapa la owner keter ni agaknya...sepanjang setengah jam kami melepak tak jumpa langsung ownernya.


Kami balik kampung kali ini dengan 2 tujuan...1) nak "pos" anak ke kampung... 2) pergi menolong kakak yang buat majlis bernikah anak buah kami... Hujung minggu ni juga kami akan balik lagi bagi menghadiri persandingannya pulak.. dua orang anak buah kami berkahwin serentak... senang.... sekali jalan majlisnya....


Bila sampai kampung mereka punya suka sebab dapat jumpa sepupu2x mereka di kampung.... Almaklum la kat kampung ada Astro...komputer...pusing2x naik motor keliling kampung....basikal boleh bawak keliling rumah yang luas...pakcik dan makcik dia yang rajin layan kehendak mereka... nenek tempat mereka bermanja.... dan kesimpulannya... kami di abaikan oleh anak2 sendiri....huuuu3x.... Tengokla gelagat mereka bila kami hendak balik ke bumi cyberjaya kembali...bersahaja jee...malah mereka mengamuk bila kami acah2x cakap nak bawak balik mereka semula...

Syafiqah melambai kami

Bila dah sampai ke bumi cyberjaya ...tinggal la Adam keseorangan... sian dia tak de abang dengan kakaknya...untuk dibuli, main sensorang... selalu bila ada abang dengan kakaknya selalu bergaduh jeee... kali ni dia main sendirijelah jawabnya.. nampakje kecik, tapi sebab yang paling kecik tu ader kuasa veto nak membuli.

Entah bila dia jumpa bedak kami pun tak perasan... tetiba habis selambak bedak atas lantai bilik.....Dengan muka yang tak bersalah dia seronok bermain sorang2x dalam bilik dan kami ni dua2x dah terbongkang demam sebab kepenatan dan selsema... abahnya demam selsema... sepanjang jalan dia bersin dengan aku pun dah naik nak demam selsema juga...


Oleh kerana bedak pun dah tumpah atas lantai kami pun bagi can la dia main bedak...... lagi pun pada mula2x sampai rumah dia boleh layan tv sensorang jee... semua sensorang dan main bedak pun sensorang...heeee3x

Adam dengan rupa tepong gomaknya....
P/s : semoga anak2 mama pandai jaga diri, hiasilah pribadi dengan perkara yang baik..


Nukilan: Mama Sue

20 ulasan:

  1. sempat lagi posing adam..kalau pkai bju kaler kuning lagi cun la..

    BalasPadam
  2. Hihi sempat adam ni posing ..kereta tu memang mantap la bang ..bestnya balik kampung :)

    BalasPadam
  3. Owner dia ada dedekat.. tapi ushaa jer dari jauh tuu. Tapi lawa deh keternyerr

    BalasPadam
  4. Domu-kon & Umi & Nazri - haaa3x...tu la pasal... dah la mantap...rasa2x ownernya pandang je dari jauh ...nak halau pun budak2 jee kan yg posing..

    Kira jadi tumpuan jugak la keter ni kat parking... ramai yg ambik gambar keter ni selain kami...

    BalasPadam
  5. pergh....cayalah kereta lotus tu! bestnya dapat balik kampung...tak mandi sungai ke?.

    BalasPadam
  6. Comelnya Adam..cup-cup dari Uncle. Naga belum ada nak laki lagi..uhuk..uhuk, belum ada rezeki..

    BalasPadam
  7. santri - kampung sini layan sawit jee...heee3x

    Naga - tak pe insyallah ada rezeki nanti tu...

    BalasPadam
  8. leh masuk otoshow tu ! best la anak2 x dak kt rumah kan..leh kapel kembali kui3

    BalasPadam
  9. khairul - haaa3x... itu orang kecik bikin ribut dalam rumah ....

    BalasPadam
  10. wah wah wahh....jadi model lotus dia yea hehehe

    BalasPadam
  11. anak-anak saya pun suka dipos rumah tok..
    nenek dan tok tak banyak cakap...
    ikut je kata cucu...

    BalasPadam
  12. c'axoera - itu orang kecik memang suka posing...

    Anim - sama la dengan anak2x kami.....

    BalasPadam
  13. wah comei adam dgn kereta lotus..:)

    xpe kak..sekejap je bpisah ngan anak2..heee

    BalasPadam
  14. balik kampung kenal kehidupan kampung..kat batu pahat ada apa yg best?

    BalasPadam
  15. haha...aktiviti pos mengepos ke kampung laa cuti2 sekolah nih....seronok la dorang leh men ngan sepupu...hihi

    BalasPadam
  16. haha..akak ingatkan kereta siapa lah tadi..kalau yang empunya mesti dah terbang ke sana nak tumpang...:)

    BalasPadam
  17. memang budak2 bilah dah 2 tahun ke atas pandaikan.bila balik kampung mmg tak mau dah balik cnie putrajaya.kalau jupe ma tok dier.gaknya mmg seronok kat kpung=)mmg kitapun kat kampung mcm tak wujud.haha..

    kenapa pos anak2?

    BalasPadam
  18. Nurul & Juliet & shikin & Ungu - memang seronok diorang balik kg... memacam ada... paling best kalau pakcik dia bawak pi jenjalan pantai...

    kak anymz - keter tu nak bawak anak2x susah ... ada 2 seat ajee...heee3x

    Wan Nurul hezrina - sama la kita... dah diorang sibuk nak balik kampung kitaorang pun pos(hantar) la kat kampung di Batu Pahat....

    BalasPadam
  19. assalamualaikum kazman...wah kete lotus tu yg menariknya...:)

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.