Jumaat, 9 September 2011

Sendaloka di hari raya

Gelagat anak-anak aku ketika beraya aku simpan untuk kenangan. Bila beraya di kampung memang selalu aku terasa kehilangan anak-anak aku sebab semuanya lari nak ikut kereta abang atau kakak aku. Semuanya hendak berkumpul bersama-sama kakaknya(sepupu) mereka juga. Ketika beraya di rumah abang aku di Minyak beku aku tangkaplah gambar untuk kenang-kenangan. Kalau rumah abang aku yang sebelum ini isteri aku sudah snap gambar pokok-pokok ulam dan bercerita tentang ulam di sini yang terdapat di sekeliling rumah dan kali ini ketika aku berkunjung ke rumah abang yang atas aku betul mengikut turutan keluarga aku snap juga sekeliling rumahnya yang dipenuhi dengan haiwan peliharaan...

Jalan yang sesak menguji kesabaran memandu.

Bawah Dashboard depan pun boleh jadi "pot" untuk dua bradik ni lepak2.

Satu reban ada 3 haiwan sekaligus... arnab, Itik dan ayam

 Gaya itik pulang petang

 Inilah dia reban yang terdapat di rumah abang aku. dah macam zoo la pulak.

 Abang, abang ipar dan kakak aku bersantai berbual-bual.

 Kolan Ikan untuk melepak-lepak.


video
 Anak-anak bermain motor.

 Anak-anak bermain motor.

Aku bergambar seisi keluarga.

 Ketika beraya di rumah kakak aku pun semua dah tak larat...

Last sekali bila sampai di rumah abang aku.... habis dah... entah bila la binik aku snap gambar ni... Punya la letih berayaaa....

2 ulasan:

  1. best la rumah abg bro..luas tu ...bila tgk arnab ayam itik dok satu reban..teringat aku slogan 1 Malaysia ..oopppsss

    BalasPadam
  2. tu la kalau buat rumah kat kampung. rasa luas. Kat cyberjaya ni mahal dan kecik je. bersyukur dgn apa yg ada.........

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini