Sabtu, 3 Mac 2012

Iktibar dari 2 peristiwa yang membawa ke syurga atau neraka....

Kisah pertama mengenai seorang kristian yang menerima Hidayah Dari Allah dengan Izinnya.....



Kisah kedua pula mengenai seorang Islam yang ditutupkan pintu hidayah juga dengan Izinnya.....


Begitulah peristiwa yang menyebabkan seseorang boleh berubah pendirian keimanannya..... Semoga kita semua senantiasa di bawah rahmat Allah walau dalam apa jua keadaan. Sesungguhnya Allah maha berkuasa di atas tiap sesuatu....



8 ulasan:

  1. yang berlaku itulah yang berlaku...


    Allah mengetahui segalanya...

    BalasPadam
  2. Allah berkehendak utk memberikan & menarik hidayah pada sesiapa yg Dia ingin kan..wallahualam..

    BalasPadam
  3. Semoga Allah tidak membolak balikkan hati kita.

    Ya Allah JANGANLAH ENGKAU pesongkan hati kami setelah ENGKAU beri petunjuk kepada kami.tetapkalah iman dan mati kami dalam islam.amin~

    BalasPadam
  4. pernah tgk Jo yee dekat Assalamualaikum... smg beliau kekal sbg muslimah hingga ke akhirnya...

    BalasPadam
  5. Yang masuk islam tu beruntung la kan? Tapi yg tinggalkan Islam tu, kita doakan la supaya satu hari nanti hidayah itu akan kembali kepadanya. CUma bila dgr kisah pertama tu, rasanya agak terkilan pasal prosedur nak masuk Islam kat Malaysia. Kalau akan penah baca blog2 org yang convert ni, pengalaman2 mereka mcm agak perit jugak. Dah la dipulaukan family, tapi jabatan agama pun sgt2 tak membantu. Kesian jgk rasanya.

    BalasPadam
  6. semoga kita mati dalam iman dan islam....amin!

    BalasPadam
  7. assalamualaikum...Allah seniasa mengetahui segala-galanya...:)

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.