Khamis, 15 Mac 2012

Kamu Berkahwin Kerana Apa?

Salam,

Hakikat sebuah perkahwinan....... Perlulah kita renungkan apakah hubungan kita dalam perkahwinan selama ini demi untuk menjaga kerukunan kebahagiaan rumahtangga.........



Jika hakikat pernikahan adalah kerana SEKS, maka pasangan rajin bertengkar jika… Servis di kamar tidur tidak memuaskan .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana HARTA, maka pasangan bakal bubar jika bankrup .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana KECANTIKAN, pasangan bakal lari jika rambut mula beruban dan muka kerepot atau badan jadi gendut .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana ZURIAT, maka pasangan akan cari alasan untuk pergi jika pasangan tidak dapat memberi anak .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana KEPERIBADIAN, pasangan akan lari jika orang berubah tingkah lakunya .

Jika hakikat pernikahan adalah kerana CINTA, hati manusia itu tidak tetap dan mudah terpikat pada hal-hal yang lebih baik , tanpa kita sedar cinta itu hilang di hati.

Jika hakikat pernikahan adalah kerana IBADAH kepada ALLAH, sesungguhnya ALLAH itu KEKAL dan MAHA PEMBERI.


HIDUP kepada makhlukNYA . Dan ALLAH mencintai hambaNYA melebihi seorang ibu mencintai bayinya . Maka tak ada alasan apapun didunia yang dapat meretakkan rumah tangga kecuali jika pasangan mendurhakai ALLAH. 


Jangan Mencintai Seseorang Setinggi Langit Kerana Langit Boleh Runtuh..
Jangan Mencintai Seseorang Sedalam Lautan Kerana Lautan Boleh Surut..
Jangan Menintai Seseorang Sebesar Dunia Kerana Dunia Boleh Hancur…
Cukuplah Mencintai Seseorang Sehujung Kuku,
Walau Kecil, Walau Selalu Dipotong, Ia Akan Selalu Tumbuh….

YaAllah Berkatilah mahligai cinta kasih kami hingga ke syurga......



sumber: FB


12 ulasan:

  1. jika pernikahan kerana ibadah, diniatkan kerana Allah..maka setiap yang dilakukan, cubaan, kesabaran , layanan kepada suami, anak2, keluarga mertua akan memperolehi pahala. itulah antara cara kita merebut pahala... nak harapkan ibadat solat, puasa dan lain2 tidak mencukupi kita membeli tiket ke syurga..wallahu'alam

    BalasPadam
  2. amin.. semoga mahligai kiter semua diberkati hingga ke syurga.. nice words!

    BalasPadam
  3. saya tak tau lagi kenapa saya nak kawin dengan dia
    :(

    moga kita semua diberi petunjuk dari-Nya :)

    BalasPadam
  4. amin... semoga rumahtangga kita semua sentiasa diberkati...

    BalasPadam
  5. assalamualaikum...mama suka ngan n3 ni boleh x mama share kat blog mama nanti n mama akan linkkn ke blog ni...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila lah... n3 ni saya cedok dari FB dan saya tambah sikit2 sebagai renungan bersama.. yang baik dikongsi bersama

      Padam
  6. btul2 sasterawati la cik sue... hehehehe.. amin..

    BalasPadam
  7. ya betul....
    semuga hidup sentiasa dirahmati....

    BalasPadam
  8. amin.... moga hubungan kita semua dirahmati Allah.

    p/s : en kazman handphone pakai operator apa ye? sebab saya nk kirim hadiah top up dapat jawab soalan segmen saya dengan betul. nanti bagi tau dalam emel saya ye, senang kirim nombor top upnya nanti. emel saya : edifadli@gmail.com

    BalasPadam
  9. :)

    kena btulkan niat dl b4 nak kahwin..heee

    aminnn kak sue..

    BalasPadam
  10. perkahwinan adalah sesuatu perkara yang suci dan indah ..

    umi suka entri abang ni :). Umi doakan agar abang n sis bahgia hingga ke akhir hayat ..amin2 ..

    chak! umi mcm kenal je gambar kat atas tu .. suke2 :)

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.