Sabtu, 31 Mac 2012

Ulangtahun Perkahwinan Yang ke 10 ...

Pejam celik dah sepuluh tahun dah kami bersama.... Rasanya begitu pantas masa berlalu... Waktu dulu 10 tahun yang lalu mesti tengah sibuk sekarang ni....Pukul 5 pagi rombongan dari Batu Pahat, Johor dah gerak ke Tanjung Karang, Selangor... Punya la berdesup-desup nak kejar waktu nikah pukul 10 pagi di Mesjid Tanjung Karang.Punya la laju sampai eksiden kat Ijok langgar tiang lampu....




berderai keter abang kami dari Johor... Tiang lampu sampai patah dua... keter toyota abang aku dah hancur remuk dah bahagian depan.... tapi syukur semuanya selamat tiada kecederaan....Tapi masa tu tak de sorang pun bagitahu aku sebab mereka tak nak aku terlambat sampai... Aku yang bawak keter satria kat depan masa tu sampai la kat masjid Tanjung Karang.... Abang aku je yg lambat sampai masa tu... lain semua sampai...


Selepas itu, Kami pun bernikah dan sah sebagai suami isteri pukul 10:12 pagi.... Terketar2x la jugak sebab terperanjat abang eksident masa tu.... Kepala dah serabut jeee.... Nak tak nak majlis kena teruskan juga...
Dalam terketar-ketar pun sekali je lafas mikah terus sahhhh.... fuhh... lega...selesai sudah akad nikah...Pas tu apa lagi... terus majlis sarung cincin.....


Pukul 1:30 kami bersanding... Ala kadar je... Buat kenduri perkara-perkara yang wajib aje... tak de nak megah-megah sangat... berpeluh2 la jugak pakai baju pengantin ni... panas gilerr.... pengapit yang kipas pun tak rasa....macam nak bubuh air batu je dalam baju....


Tengoklah muka aku yang tak cukup tido sebab semalaman tak tido langsung.... Kenkawan bertandang kat rumah johor sampai subuh nak bertolak.... Itu semua cerita dulu laaa.... dah jadi kenangan untuk kami berdua.... Motor RXS ni la jadi kenangan kami masa muda-muda... sekarang Motor RXS ni dah buat tarik kelapa sawit je agaknya kat kebun.... haaa3x

Anak pun dah 9 tahun... tapi kira ok la jugak sebab kami ni pun kawin dah ketegori lambat sikit la jugak....Ramai dah kawan yang kawin dahulu dari kami ... haaa3x .... dah jodoh namanya....apa2x pun tak boleh.... Janji bahagia sudahhh...
Salam ceria semuaaa.... semoga hari minggu ni amat bermakna untuk anda semua....


16 ulasan:

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.