Sabtu, 25 Februari 2012

Kena Peluk Dengan Ustaz Don

Macam biasa pada 2 malam semalam kami berkunjung ke Karnival WOW Putrajaya untuk mendengar ceramah dalam segmen rancangan 60 Minit bersama Ustaz Don dalam TV Al Hijrah. Memang best la layan ceramah dia... Ceramah dia mengenai Perpaduan Mengikut Cara Rasullallah . Banyak la juga ilmu yang dapat dimanfaat untuk kami sekeluarga... Lagi pun dah anak binik pun minat kat Ustaz Don.... si suami pun pasrah je laa... Layan permintaan mereka semua ni...

Ustaz Don hendak memulakan ceramah.

Ceramah Ustaz Don ni akan ke udara di TV Alhijrah. Maka kalau nak tahu isi lanjutnya boleh la layan rancangan bersama Ustaz Don nanti.... Tapi sebelum tu Kumpulan Nasyid Raihan mengambil tempat dahulu untuk menghiburkan penonton... ni la gambar yang sempat di snap oleh kami...




 Punya la ramai yang datang..... baguslah generasi sekarang yang semakin ramai mendekati islam hendaknya....

Selepas persembahan kumpalan nasyid Raihan maka siri ceramah 60 mionit bersama Ustaz Don mengambil tempat pula.... Bila kuar je muka Ustaz Don nak naik pentas orang ramai dah tergelak dah dengan lawak dia... Awal2x lagi dah tergelak dah.... memang sempoi la Ustaz ni....


Jom kita lihat gaya ustaz Don Berceramah menyampaikan mesej keagamaan sambil buat selingan lawak spontan dia...



Masa ni dia duduk kejap sambil kesat peluh.... mana taknya.... berapa banyak spotlight tembak kat muka dia... masa ni pun sempat lagi dia buat lawak sambil kesat peluh... dah tergelak jee orang tengok dia...




 Lepas habis je ceramah Ustaz Don kena serbu la pulak.... punya la ramai yang nak bergambar dengan Ustaz Don ni rupanya.... Siap kena beratur lagi..... Nak tak nak kena tunggu la jugak sebab si Syafiq ni nak sangat jumpa Ustaz Don. kami tengok Ustaz Don ni dah macam bukan penceramah dah... dah macam artis top sangat dah.... Tapi dia memang sempoi... semua dia layan....




Bila dah kurang sikit orang apa lagi... si syafiq meluru berlari je ke atas pentas nak jumpa Ustaz Don... dia nak jumpa jugak setelah menunggu lama... Tetiba bila syafiq naik pentas tu je aku dah suspen dah... ada yg kena halau ni nanti anak kami ni... dah le tak ikut law beratur..... dia terus je panjat pentas dan salam dengan Ustaz Don.... Lepas tu kami sungguh terharu bila Ustaz Don salam dengan anak kami dan terus peluk anak kami erat atas pentas... Terpaku la jugak kami sekeluarga... Termasuklah orang ramai yang beratur nak jumpa Ustaz Don tu.... Sempat la mereka berdua berbual atas pentas.... Kami pun kelam kabut snap gambar syafiq sebagai kenangan.... Malam tu sampai pukul 12 mlm dia tak leh tido... senyum memanjang ajeee... Puas agaknya dia dapat jumpa... Selalu dia cuma tengok dalam TV je Pukul 10 malam dalam rancangan 30 minit bersama Ustaz Don.....


Begitulah gelagat anak2x kami bersama Ustaz Don..... Semoga Ustaz Don berjaya dalam menegakkan dakwah kepada umat Islam......Begitu juga anak2 kami semoga menjadi umat Nabi Muhammad yang soleh dan solehah penyejuk mata kami sekeluarga. Moga mana tahu dalam keluarga kami ade Ustaz Red sebab nama syafiq ialah Syafiq Redhuan yang mencontohi Ustaz Don Amin...


15 ulasan:

  1. wahhh...bestnya dapat luangkan masa dengar ceramah Ustaz Don ni kan..yg penting Syafiq la org yg paling bahagia sekali sebab hajat dia dapat ditunaikan :)

    BalasPadam
  2. Sy pun mula mminati ustaz ni..
    Bagus dedahkan anak dengan ceramah ni...;)

    BalasPadam
  3. ustaz don pun datang kuching gak aritu...
    ustaz ni bez.....=]

    BalasPadam
    Balasan
    1. ustaz don ada dtg ofis ari tu, tapi saya tak berkesempatan nak dgr ceramah dia...huhu...


      bestnya syafiq kena peluk ngan ustaz Don...mesti rasa tak nak mandi je kan...hehe...

      Padam
    2. bertuahnyer dpt tgk depan mata..ustaz ni ikon masa kini...mmg beruntung dpt dgr ceramah dia depan2.. :)

      Padam
  4. wahhh...bestnye adik ni dapat pelukan dari ustaz don..nak sgt pergi tapi kene bawa anak g hospital pulak..layan kat tv je la nanti...

    BalasPadam
  5. wahhhhhhhhhhh umi pun rasa terharu bila ustaz don peluk syafiq .. kalau umi pun mesti senyum2 tak dapat tido hihi ..

    baiknya ustaz don ...selalu dengar nama ni ..nanti umi nak cari ceramah dia la bang ..

    Tersenyum umi baca entri abang ni .. semuanya entri penuh dengan isi dan panduan ..tabik spring dengan abang sekeluarga laa ..

    BalasPadam
  6. lum berkesempatan tgk secara live, tgk TV jer...

    BalasPadam
  7. untung dpt dengar live..ustaz don best

    BalasPadam
  8. mudah2an berkat pelukan ustaz don, anak kazman ni leh ikut jejak ustaz don...amin, beruntung mak ayah.

    BalasPadam
  9. Aminn...moga2 ade lak nnti uztaz Res ye.. ohh..besnye dpt jmpe uztaz Don..

    BalasPadam
  10. hehe..ustaz don..selalu gak dgr ceramah die dkt tv al hijrah.

    BalasPadam
  11. untung syafiq..heee..mesti seronok kan dia..:)

    teringin gak nak dgr secara live..

    BalasPadam
  12. untung tuan punya badan=)ustaznie nurul suka gak kalau dia ceramah=)

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.