Isnin, 13 Februari 2012

Tanjung Tuan dan Pantai Halimunan di Port Dickson

 Lepas dari Pantai Pengkalan Balak kami menuju ke Tanjung Tuan Port Dickson pula. Maka kami ni pun berjala sajer la gamaknya bila bercuti.... Nama pun Cuti2x Malaysia.... Kat sana dah ada kawan satu tempat kerja yang menunggu sebab diorang nak berkemah di situ... Kami ni bawak anak kecik setakat singgah je la... lepak2x kejap kami pun terus pulang.....Ok la... Kat sini kami tak mandi manda pun... sebab dah letih nak salinkan pakaian anak2x... (bunyi macam kejam jee.... haaa3x) baju basah diorang pun dah penuh satu beg plastik. Punya la best ni kat tanjung tuan.... jom kita layan suasana di sana.....

Ombak di Pantai Halimunan, Tanjung Tuan
Masa kami sampai semua kawan opis tengah kepenatan berbasikal untuk ke Port Dickson... kami sampai pun sekadar lepak2x bersama rakan-rakan....ada yang berbasikal.... dan juga ada yang bersama keluarga...Kami pula memang dah tak larat nak mandi dah...












Hutan Rekreasi yang terdapat di Tanjung Tuan......... Memang best kalau buat jungle tracking dalam ni.... setakat pergi dengan anak2x kecik letih la jawabnyaaa....






Rumah Api yang terdapat di  Tanjung Tuan... Lama dah wujudnya rumah api ni untuk panduan mereka yang berlayar di Selat Melaka.





Rakan-rakan Opis yang hendak berkemah di sana.... Aku balik dahh laaa... binik aku kompem tarik muka kalau aku nak lepak dengan diorang... haaaa3x...




Pastu kita nikmati pemandangan Pantai Halimunan di Tanjung Tuan.... Memang cun la pantai ni... privacy sungguh.... tak ramai orang datang sini........ jom kita lihat pemandangan indah di sini.......









Begitu lah lebih kurang keindahan alam yang terdapat di Tanjung Tuan... Member2x opis aku terus berkemah dan bermalam di sana..... aku balik dah... anak2x pun dah letih dan tidur sepanjang perjalanan pulang kami ke rumah.... tapi rasa seronok la berjalan menikmati keindahan alam.... ... Bestnya kalau keter pakai NGV... jenjalan mana pun tak kisah.... Heee3x..... NGV dengan kami yg "Kaki Jalan" ni memang tak boleh dipisahkan....



13 ulasan:

  1. dh lama aku x g camping bro ...sibuk ngan kereta ja

    BalasPadam
  2. cantiknya Tanjung Tuan, ummi tak pernah pergi lagi ni, insyaAllah kalau balik Semenanjung nanti bolehlah jalan-jalan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi pantai di sabah lagi menarik... lagi jernih airnyaa...

      Padam
  3. Lama da xmandi pantai n camping...mst seronokkn ramai2...;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat tanjung tuan ni, air dia masih bersih lagi....teringat kenangan kecik2 dulu ..rindunyer kt pantai pd

      Padam
    2. sesekali time cuti bawa anak2x... best juga...

      Padam
  4. Cantiknya pantai sini, anak-anak tentu suka, saya pula gayat pantai. Risau jer bila budak-bidak mandi pantai, terasa macam ombak tu menarik depa jauh ke sana sana sana, heheh..xpa bagi bapa depa jaga time ni..kita dok makan-makan tepian pantai..heee

    BalasPadam
  5. dah lama x pegi PD... last pegi time 4-5 tahun sudah, tp x ronda mana2 pun sebab pegi atas kerja :C

    BalasPadam
  6. Wahh tahan anak dugaan tak mandi tu ya..kalau anak saya sah lg sahih dah merajuk..hehehe...

    BalasPadam
  7. cantiknya pantai...dah lama ndak gi pantai nie...

    BalasPadam
  8. camping tepi pantai mmg sempoii..:)

    BalasPadam
  9. cantiknya pemandangan.. x dpt mandi dpt amik angin sepoi2 tepi pantai pun dh kira ok.. tenang je kan.. :)

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.