Selasa, 14 Februari 2012

Taman Desa Sri Qaseh 10/002/2012 Sekitar Perkembangan Rumah Contoh & Pembinaan

Pada kunjungan kali ini dah ada kemajuan sikit dah rumah contoh yg dibina. sebenarnya rumah contoh ni bukan la contoh pun tapi rumah pembeli juga tapi dia dah buat awal2x siapkan sebagai rumah contoh... Syukur pada kali ini semua rumah dah siap dinding dan bumbung... ok la jugak progressnya... Apa2x pun kalau ikut perjanjian dijangka siap disember 2012 ini....


 Ni pula rmah kami yang dah hampir siap... rumah jiran sebelah menyebelah pun dah sama macam rumah kami juga... mozek Lantai... mozek dinding ... semua dah terpasang sudah.... rumah kami tinggal pasang pintu dan tingkap... kepala paip dan pancur serta cat je...ok la gak prosesnya...







Yang ini dulunya salaur paip air hujan ni di pasang kat tengah tapi dah di pindahkan ke tepi tiang... ok la gak... baru nampak hensem.... kalau tak ... kat tengah2x ruang tu ada terjulur batang paip sebatang... haru gak kalau macam tu... Jadi... kalau kita rasa mana yang patut kena ubah kita cakap je kat pemaju tu... lagi pun tengah pembinaan lagi... selagi tak menjejaskan plan....kalau dah siap baru nak bersuara  tak de la kemana... nanti sendiri ubah la kan... heee3x





 Yang ni mozek untuk dinding... nanti kalau jiran2x nak renovate rumah kat kotak tu ada kod warna dia... tak de la nanti mozek tu berbelang jewarnanya bila dah renovate dapur nanti....






  Bahagian depan rumah pun dah tambak tanah... pas tu tambak batu dan dimampatkan... baru pasang mozek lantai yg keras macam gambar rumah contoh tu....



Ni unit rumah yang tinggal naikkan genting.... lepas rumah ni maknanya semua dah ada bumbung dan dinding... lega rasa bila tengok rumah banyak yang dah nak siap...


Ni tembok pagar yang akan dibina dihadapan rumah nanti... senang citer bahagian rumah ni pada kami dah tak yah nak renovate dah... seronok tengok halaman rumah di depan ni...




11 ulasan:

  1. seronoknya dah nak siap dah

    BalasPadam
  2. kat mana ni bang....??
    tentu x sabar nak masuk rumah baru....

    BalasPadam
  3. Mesti teruja kan..

    Alhamdulillah, hampir siap....;)

    BalasPadam
  4. Wah dah nak siap. Duduk rumah bertanah nie seronok lebih.

    BalasPadam
  5. beshnyer ada umah bawah..nurul tunggulh rezeki tak mai lagi.hehe..kalau cucuk tanam cket2 beshkan?

    BalasPadam
  6. terima kasih banyak en kazman atas perkembangan. calon pengerusi persatuan penduduk ni. rumah saya line yg tak naik bumbung lagi tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan macam tu sekali... rasa ramai lagi yg lebih layak jadi pengerusi tu nanti...

      Padam
  7. Bestnya dah nak ciap ..amin2 ..pejam celik berjuta2 kali ..bang kaz sekeluarga dah mendiami rumah tersebut :)

    BalasPadam
  8. bulan 5 contract abis..dalm 2-3 tuk cf bulan 9 dah bole ddk..lepas raya bole laa ddk umah bru. ape yg diterangkan oleh yz tul atau tidak tunggu jer laaa..huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah... dengar citer dulu masa nak beli macam tu laa...

      Padam
  9. rumah di baris hadapan pintu masuk dah nak siap... luar semua dah cat... tinggal belah dalam lagi belum cat... tingkap dan pintu semua dah pasang...

    BalasPadam

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.